Станция "Орлов мост", която ще бъде открита след броени дни, е на 28 метра под земята и прави връзка с тази на Софийския университет.
Предвид знаковото място, на което се намира, в двата края на перона има апликации на орли, дело на известния скулптор Митко Динев. Той е автор и на Символа на Европейския съюз, намиращ се на перона на станция "Европейски съюз".
Предвидена е и уникална система за защита от инциденти на пероните.
Вижте снимките на фоторепортера ни Десислава Кулелиева.
До края на август ще бъдат пуснати първите 8 километра от третия лъч на метрото в участъка от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов".
На метростанция "Орлов мост" Линия 3 прави връзка с метростанция "СУ Кл. Охридски" от Линия 1. Тунелът на Линия 3 преминава под действащите тунели на Линия 1, поради което дълбочината на станцията е 28 метра.
Предвид очакваното голямо натоварване с пътници и възможностите за геометрично разполагане от междинното ниво до подлеза към ул. "Сан Стефано" има 4 броя ескалатори и асансьори.
На всеки от пероните на станцията има по два ескалатора и една стълба до междинното ниво. Оттам към Борисовата градина тръгва 90-метров тунел под Перловската река.
Подовете на двата перона са облицовани с усилен гранитогрес с два цвята - преобладаващ бежов и П-образни зелени ивици. Подобни са облицовките на междинното ниво, на входните вестибюли и в пешеходния тунел към Борисовата градина.
Архитект на станцията е Красен Андреев, който е автор на дизайна и на още две станции от новата линия - "Бул. България" и "Красно село".