НОВИНИ

Как можете да повредите инжекционната си помпа?

можете повредите инжекционната помпа
bnt avatar logo
от БНТ
09:43, 18.10.2023
Чете се за: 04:37 мин.
Още
Слушай новината

Инжекционната помпа (ГНП) е основен елемент от горивната система на дизеловия двигател. За да се осъществи изгаряне на горивото, то се изпраща към двигателя при определено налягане. Ако помпата не работи правилно, двигателят може да се повреди.

Затова е важно да забележите навреме неизправностите на ГНП. В статията ще ви запознаем с основните фактори, при които да забележите повреда и как да я предотвратите.

Какво трябва да знаете за горивонагнетателна помпа (ГНП)?

ГНП е компонент под налягане, който често се износва с времето. Този процес може да се забави или ускори в зависимост от навиците ви на шофиране. По-долу ще обсъдим предпоставките, които допринасят за повреждането на помпата и индикациите за проблем.

Шофиране с недостатъчно гориво
Най-добре е да избягвате да шофирате, ако горивото ви е на привършване. В резерв помпата е в риск от прегряване и може да се износи по-бързо.

Зареждането с гориво, преди да паднете под една четвърт от резервоара, е полезен навик, който ще удължи живота на инжекционната ви помпа.

Некачествено гориво
Зареждайте само в добри бензиностанции. Некачественото гориво, освен че е причина за по-лоша работа на двигателя, то няма добри смазващи свойства и не се утаява правилно. Това може да запуши филтрите и да повреди помпата.

Индикации за повреда на горивната помпа

Ако в горивонагнетателна помпа има проблем, наблюдавайте за следните сигнали:

Миризма на нафта в купето, поради теч - миризмата се разпространява в рамките на няколко минути. Съветваме ви да спрете автомобила, за да избегнете риска от пожар.

Лоша производителност на двигателя - той не получава достатъчно гориво или му липсва налягане. Двигателят не може да се запали и натискането на педала на газта не действа.

Шумове - ако инжекционната помпа е счупена, възможно е тя да издава странни звуци. Те идват от мястото, на което е монтирана, както при стартиране на двигателя, така и по време на шофиране.

Двигателят не може да се стартира - дори и акумулаторът да е зареден и стартерът да работи перфектно, двигателят няма да може да се запали. Той се стартира, но горенето не започва.

При всички от изброените случаи, помпата трябва да бъде прегледана от специалист възможно най-скоро и да бъде сменена с чисто нова или такава втора употреба.

Накратко, ето и най-честите причини за повреда на ГНП:

  • Примеси в горивото;
  • Запушен филтър;
  • Частици ръжда или варовик, причинени от инфилтрация;
  • Остаряване на горивото поради дълги периоди на неизползване;
  • Неправилна поддръжка на автомобила

За да се предпази помпата от мръсотии, които да я блокират и повредят, се поставя горивен филтър.

Колко струва смяната на ГНП?

Както всяка друга механична част, инжекционната помпа също се поврежда. Понякога дори нейният ремонт не е гаранция, че тя ще се оправи в дългосрочен план. Тогава идва моментът да я смените.

Това, разбира се, е свързано с разходи, особено когато се поставя чисто нова част. Цените варират спрямо модела на колата.

В случай че решите да се спрете на ГНП втора употреба, доверете се само на доказали се на пазара магазини за авточасти, които дават гаранция.

За инжекционна помпа втора употреба цените започват от 80 лв. и могат да достигнат до над 1000 лв. Причината за големия диапазон отново са различните модели автомобили, както и марката на помпата.

Ще завършим с това, че макар и дребни на пръв поглед грешки, могат да повредят инжекционната ви помпа. Не забравяйте да използвате качествено гориво и да не шофирате с почти празен резервоар. Правилната грижа за двигателя ще удължи не само живота на помпата ви, но и на всички механични части.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Президентът на БФ по тенис Стефан Цветков: Развълнувани сме да бъдем отново домакини на турнир от ATP
Президентът на БФ по тенис Стефан Цветков: Развълнувани сме да бъдем отново домакини на турнир от ATP
Министерството на спорта: С 27% повече месечни средства за подготовка на спортистите и с 15% по-високи възнаграждения за треньорите и техните екипи
Министерството на спорта: С 27% повече месечни средства за подготовка на спортистите и с 15% по-високи възнаграждения за треньорите и техните екипи