Пазаруваме по-малко, главно стоки от първа необходимост, и то все повече по интернет. Това сочат анализите на пазара. Извънредното положение налага и нови модели на поведение, които е възможно да се запазят и занапред, отчитат вече специалистите.
Опустяла е Главна улица на Пловдив, която в слънчев ден като днешния във всеки друг момент щеше да е пълна с пазаруващи в магазините хора, заведенията щяха да са затрупани от клиенти, а всеки бизнес офис тук щеше да работи. Кризисното положение обаче промени тотално това, а и целия икономически и социален живот.
Макар да е рано за цялостни анализи, за момента това което отчитат анализаторите, е че харчим основно за спешни покупки и в много по-голяма степен пазаруваме онлайн. За да се почувстваме по-добре - малко като отдушник - си позволяваме само евтини глезотийки. Икономистите съветват да се поддържат спестяванията и да продължаваме да харчим разумно, защото след епидемията, ще трябва доста време, за да се съвземе икономиката.
Герагана Кабаиванова - мениджър: Със сигурност в бъдеще начинът ни на мислене спрямо този тип стоки, които не са от първа необходимост, ще се промени, със сигурност ще се предлагат по-качествени дрехи, които ние ще носим по-дълго време, по-устойчиви във времето и това е един много радостен ефект.
Притеснени от усещането за несигурност, хората вече ограничават харченето и правят само спешни покупки.
Мирослав: Да, не се излиза от вкъщи почти, само по някаква работа. И това автоматично минимизира разходите. Защото не се дават пари за забавления, ако случайно се окаже, че 6 месеца или година сме така, какво ще правим, трябва да се пази всичко, всеки лев.
Петър: Повечето пари отиват в това да има някаква сигурност. Най-вече хранителни стоки.
Икономистите съветват да продължаваме да харчим разумно, защото след епидемията ще е необходимо доста време за съвземане на икономиката.
Светозар Гледачев - икономически анализатор: Всеки човек трябва да си направи бизнес план собствен личен, животът след тази коронавирус и кризата след нея ще бъде абсолютно различен и той ще бъде много насочен в интернет и интернет пространството, така че тези, които разчитат на старите традиционни отрасли - те ще отмрат.
Екологичните стоки и щадящите производства ще бъдат все по-желани, смятат анализаторите.