НОВИНИ

Клиент на буферен паркинг беше таксуван за престой, въпреки че има редовна карта за метрото

Буферните паркинги: Как да ги използваме?

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
07:33, 15.10.2021 (обновена)
10805
Чете се за: 05:57 мин.
У нас
Слушай новината

Клиент на буферен паркинг беше таксуван за престой, въпреки че има редовна карта за метрото и паркингът би трябвало да е безплатен.

За да оставиш колата си на такъв паркинг до метростанция и услугата да е безплатна изискванията са следните: Да имаш редовна карта за метрото, спирката на качване да е на съответната метростанция, на връщане да се качиш от друга метростанция, а времетраенето да е не по-малко от един час.

Тези изисквания стриктно са спазени и от жената, която ни подаде сигнала. Здравка е редовен пътник, използва паркинга на стадион "Васил Левски" от над една година. Какво се случва в последния месец обаче. 4 пъти е таксувана по 7 лева за престой, макар нищо да не предполага това.

Всички изисквания от нейна страна са спазени. Общо 30 лева в рамките на месец ѝ се налага да заплати за услугата.

Здравка Алексова използва услугата "Паркирай и пътувай" всеки работен ден в продължение на над една година. Спира на паркинга при стадион "Васил Левски" и след това с метрото продължава към работното място. Преди месец обаче с изненада разбира, че трябва да заплати услугата.

"В период на 30 дни назад ме таксуват 4 пъти. Паркирам, качвам се от стадион "Васил Левски", изпълнявам всички изисквания на София трафик това нещо да се случва както трябва, за да ползвам безплатния паркинг, но идвайки преди да излезеш от бариерата се плаща на касата и ми казват "Дължите съответно за часовете, които сте била сума", защото първото пътуване не се е таксувало, тоест не е отчетено, че аз съм пътувала първия път и реално ме таксуват в пълна сума", разказа Здравка Алексова.

Изненадана от случая Здравка подава и няколко жалби до София трафик.

"До момента имам отговор, че се извършва проверка дали съм пътувала. В приложението след като имаш такава карта, можеш да се регистрираш в системата на София трафик, да зареждаш картата онлайн и съответно да си провериш пътуванията, които си минал. В моя профил тези пътувания са отчетени, че са се случили. Но в системата на паркинга това отсъства и аз съм като нередовен пътник. Отделно в жалбите аз пиша, че искам да знам какво да направя, дали да сменя пластиката, какво да направя, така че да не съм изненадана, когато се връщам от работа и да ме таксуват, не искам това да се случва", сподели Здравка Алексова.

След направена проверка, от Центъра за градска мобилност установяват, че до момента такива случаи няма. Услугата "Паркирай и пътувай" се предлага на 3 паркинга в столицата от 2018 година.

"По-детайлната проверка показва, че се касае за един много кратък период от време от порядъка на секунди, за които гражданката е преминала, чекирайки се на бариерата на входа на паркинга и отивайки на метрото, където пак се чекира на турникета, за да влезе в метростанцията, а то това не е логично, че за 22 секунди тя е преминала това разстояние. Ще поканим госпожата на среща да разкаже как точно е преминала, за да се търси причината. Най-вероятно след разговора с нея ще потърсим вариант да ѝ възстановим парите, които е платила, имайки предвид това, че все пак е наша редовна клиентка", допълни Румяна Милова, директор на дирекция "Паркиране и мобилност", ЦГМ.

"Буферният паркинг "Васил Левски" е доизграден със средства на ЦГМ, които средства са от приходи от паркирането, годишно ориентировъчно приходите са ни около 32-33 милиона и част от тях изразходваме и за доизграждане или изграждане на паркинги, какъвто е случаят с паркинг "Васил Левски". Използвам случая да се обърна към гражданите наистина да ползват тази услуга, защото тя е много удобна за всички да си оставят автомобила в буферния паркинг и след това да пътуват, разбира се, когато имат непреференциална карта за градския транспорт, паркирането е безплатно. Това е много важно за целия град, защото по този начин макар и малко намаляваме замърсяването на въздуха, когато колите остават в буферните паркинги. Обръщам внимание на тези, които преминават покрай паркинга на "Цариградско шосе", който е огромен и за съжаление стои празен, а би могъл да бъде ползван", поясни Румяна Милова.

"Става дума за непреференциални карти - месечна, тримесечна, годишна карта, особено годишната карта е много изгодна за гражданите, защото тя е на цена 365 лева, тоест едно пътуване може да излезе и под един лев като цена", каза още Румяна Милова, директор на дирекция "Паркиране и мобилност", ЦГМ.

Какво ще се случи с казуса ѝ и какви са изискванията за използването на безплатен буферен паркинг вижте във видеото.

Репортер: Софи Цветкова

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Аркади Шарков: Ниските нива на ваксинация водят до тежките случаи
Аркади Шарков: Ниските нива на ваксинация водят до тежките случаи
Има ли затворени пътища след снеговалежа?
Има ли затворени пътища след снеговалежа?