В края на миналата година стана ясно, че камерите на толсистемата могат да засичат скоростта на шофьорите чрез специален софтуер. Тогава от дружеството БГТОЛ обясниха, че за да се използват активно, трябва да се направят законодателни промени. Докъде са стигнали те и кога техниката ще бъде на разположение с всичките си възможности в "Денят започва" обясни Румен Мутафчиев - директор на "Национално тол управление".
"Системата се намира в подготовка за измерване секционен режим на средната скорост. Необходимо е да се случат три етапа. Първо, в момента върви техническото надграждане на системата, което ще даде възможност да се извършва секционен контрол на средната скорост. Вторият важен момент са законовите промени, които трябва да бъдат прилагани - в момента те са процедирани от МВР. Третият важен момент да заработи тази система е нейното сертифициране, което ще бъде извършено от Българския институт по метрология", обясни Мутафчиев.
Той допълни, че се прави всичко възможно системата да е готова за това правоприлагане в най-скоро време. Според него от гледна точка на закона, най-важно е да се дефинира понятието "средна скорост".
Вижте повече в прякото включване на Алекс Донев
Цените на храните: Най-голямо е поскъпването при краставиците, пилешкото месо и хляба
Скандалът в 138-о училище: Директорът е с две повдигнати обвинения след откритите камери в тоалетни (ОБЗОР)
Ще задължат ли фризьорите да правят задължителен тест за алергия преди боядисване?
Директорът на 138-о училище в София: Не съм слагал камерите, вчера разбрах
Скандалът в 138-о училище: Директорът е с две повдигнати обвинения след откритите камери в тоалетни (ОБЗОР)