Вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова проведе среща с представители на неправителствените организации в областта на потребителската защита.
На срещата присъства и председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, който представи актуална информация относно извършената от комисията проверка по повод обявеното намерение от страна на мобилни оператори за вдигане на цените на услугите.
КЗП: Намерението на мобилните оператори за вдигане на цените на услугите е некоректно
КЗП се произнесе, че това намерение представлява нелоялна търговска практика. Днес издаваме заповед, с която я забраняваме, каза пред медиите вицепремиерът Корнелия Нинова.
"Тя е нелоялна защото мобилните оператори възнамеряват да вдигнат два пъти цената, защото искат да го направят за 2020 и за 2021 година накуп през януари-февруари, когато излезе индексът на НСИ, да се отрази във фактурите за февруари", поясни Корнелия Нинова.
"От днес ще има акт на органа, с който я забраняваме. Искаме да ги предупредим, че ако го направят, ще приложим всички механизми и законови похвати, с които да не допуснем това. А те са няколко - налагане на глоба е най-малкото. Тя е в размер от 1000 до 30 000 лв. Второ, ще се обърнем към съда, за да поискаме, ако нашата заповед бъде обжалвана, да се приложи предварително изпълнение, т.е. да не се пристъпва към увеличение на цената", каза още Нинова.
В Министерството на икономиката и индустрията ще се постави акцент върху потребителската тема, която за управляващите ще се превърне в "изключителен приоритет".
"До ноември тази година в КЗП са подадени 21 000 жалби - това показва колко хора са засегнати от най-различни казуси", посочи Нинова.
"Потребителите са потърпевшите от всяка криза в България. В същото време те не могат да се защитят сами, те са беззащитни срещу големите", допълни вицепремиерът.
Нинова допълни още, че ще бъдат създадени общи екипи със съдействието на НПО-тата, за да се работи в защита на потребителите.
Вицепремиерът съобщи, че се възстановява работата на Националния съвет за защита на потребителите, който не се е събирал повече от 2 години. Ще бъдат включени активно и гражданските организации в решаването на тези проблеми.
Целия брифинг гледайте тук:
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
"Нова година - нова валута": Опитът на Португалия и Австрия по пътя към еврото
Откриха над 400 кг тютюн за наргиле без бандерол в складове под наем (СНИМКИ)
Българин почина в САЩ: Мъжът е бил в център за задържане на имигранти в Мичиган