82% от родителите са за присъствено начало на новата учебна година. 16% са за дистанционно обучение. Останалите 2% са за хибридна форма на обучение. Това показват данните от социологическо проучване, поръчано от министерството на образованието. Цифрите бяха съобщени пред БНТ от просветния министър Красимир Вълчев, който участва в семинар на Синдиката на българските учители в комплекс „Камчия“ край Варна.
Според министерството на образованието най-добрата форма на обучение е присъствената.
Красимир Вълчев: Все пак родителите много време бяха вкъщи. Виждат, че децата им имат нужда от социализация, виждат, че имат нужда от прекия контакт с учителите. Изчерпали са отпуските си.
През настоящата учебна година образователната система отново ще бъде подложена на натиск заради пандемията от коронавирус. Училищата са в готовност при влошаване на епидемичната обстановка да преминат в обучение в електронна среда.
Красимир Вълчев: Ако има заболял в училището също. Правим тази стратегия, за да ограничим затварянето на училищата до отделни паралелки, а не на цялото училище. Ще се стремим към максимум присъствено обучение, но давайки си сметка, че не може да бъде на 100%.
Очаква се до началото на учебната година да се приемат промени в Закона за предучилищното и училищно образование, които ще регламентират обучението в електронна среда. Предвиждат се и мерки, които да компенсират родители и учители, ако присъственото обучение е невъзможно.
Красимир Вълчев: Ако децата не са били в училище поради това, че временно са затворени училищата, да има повече часове, консултации, допълнително обучение с учителите.
В условията на пандемия от коронавирус сред приоритетите в извънкласните дейности през новата учебна година ще бъде екологичното образование на учениците.
Янка Такева, председател на Синдиката на българските учители: Защото то е свързано с живота и здравето на хората на планетата, на всички живи същества, на нашата природа.
В образователното министерство ще обърнат по-голямо внимание и на проблема с нередовното посещаване на учебните занятия. В момента около 15% от учениците в страната отсъстват от часовете.