Комисията за защита на потребителите е констатирала четири-пет нарушения при извършени около 230 проверки по Черноморието. Това съобщи пред БНР нейният председател Димитър Маргаритов.
Нарушенията са свързани с разминавания между офертата и реалното предлагане на туристическия продукт.
"На един от плажовете се задължава да се наеме комплект от чадър и шезлонг за първа линия. Всеки потребител има право да вземе, каквото иска. Потребители са се оплакали за предлагане на екстри, които са липсвали. Основно нещо е неработещ към хотела ресторант. Има и административни несъответствия“.
Маргаритов уточни, че санкциите за нелоялна търговска практика могат да стигнат до 30 000 лева.
Той отбеляза, че жалбите в туристическата сфера, подадени в КЗП, са два пъти повече спрямо същия период на миналата година:
"През миналата година за първото полугодие жалбите са били около 450, а за тази година са около 800. Голям сегмент се отвори около отменени пътувания и у нас, и в чужбина“.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Снежна Коледа в някои части на страната, преди Нова година температурите падат до минус 10°
Взрив в Москва уби високопоставен руски генерал, Кремъл подозира украинското разузнаване
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?