Дрегери за алкохол, повече инспектори, камери на гарите - това са част от мерките за безопасност в жп транспорта, които вицепремиера и ресорен министър Гроздан Караджов иска да види реализирани възможно най-скоро. Какво е постигнато до момента и какво предстои, за да стане жп транспорта по-безопасен?
Общият брой произшествия с влакове е намалял с 40% от началото на годината, а инцидентите с 23% - това отчете министър Гроздан Караджов. И изрази надежда тенденцията да е трайна, защото мерките за безопасност ще се разширяват.
Гроздан Караджов, вицепремиер и министър на транспорта и съобщенията: "Има светлина в железопътния тунел. Защо казвам това - защото спешните мерки са 100% изпълнени, а средносрочните се изпълняват всички, както бяха планирани, а някои от тях дори и предсрочно."
Досега за неспазване на правилата са уволнени трима, а други са напуснали. Предстои да се купят дрегери за проверка на алкохол за машинистите и диспечерите. Ще се правят и проверки за наркотици. Още 44 нови инспектори по безопасността ще бъдат назначени, но се търсят пари за заплати. Няма да се наложи държавата да харчи пари за GPS система.
Гроздан Караджов, вицепремиер и министър на транспорта и съобщенията: "Огромната ми изненада е, че няма нужда да се купува GPS система. Не за друго, а защото такава система си е закупена. Тя си е изградена, но аз така и не можах да разбера защо до този момент не е зафункционирала."
снимки: БТА
Системата мери не само скорост и позиция на влаковете, но и колко гориво са използвали. Така може да се предотвратят кражби на дизел. Локомотиви, мотриси, гари, жп спирки и прелези ще се сдобият и с видеонаблюдение - до края на април са сложени камери в 52 гари и 11 жп спирки, но са обявени поръчки за още охранителна техника.