ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Много неизвестни има със случая с "Вежен", задържането на котвата е тройно осигурено, каза кап. Димитров

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 04:05 мин.
У нас

Според председателя на Европейската асоциация на морските капитани е възможно да е възникнал технически проблем и да е имало недоглеждане при опериране на механизмите

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Българският кораб "Вежен", плаващ под малтийски флаг, е задържан край бреговете на Швеция по подозрение за саботаж в Балтийско море. Екипажът е обвинен, че умишлено е прекъснал с котвата си подводен оптичен кабел между Латвия и шведския остров Готланд. На борда на плавателния съд, който е собственост на Параходство "Български морски флот", има осем българи и девет моряци от Мианмар. Според изпълнителният директор на БМФ кап. Александър Калчев не става дума за саботаж, а за инцидент при буря с висока и къса вълна.

      "Котвата има съответно стопори, които, когато корабът е в открито море, се поставят, но лошото време и вълната, която залива, винаги може да повреди тези стопори, което е информацията, която имаме от кораба. Може да има небрежност от страна на член на екипажа, но аз лично се съмнявам", каза кап. Калчев на пресконференция вчера.

      "Много неизвестни има в целия случай, защото тройно е осигурено задържането на котвата с гилотинен стопор, с лентова спирачка и със зацепването на барабана към котвения шпил, така че и трите неща изведнъж да поддадат е много малко вероятно", коментира капитан далечно плаване Димитър Димитров - председател на Европейската асоциация на морските капитани.

      Според думите му не се изключва варианта за технически проблем, а може би и недоглеждане от страна на екипажа.

      "Всеки има право, когато е засегната неговата инфраструктура да си помисли най-лошото и да търси виновни. Хората са прави, защото е нарушена комуникация на държавата. Лично аз съм по-склонен да вярвам на версията на кап. Калчев, че това е просто технически проблем, възникнал на кораба и може би недоглеждане при опериране на механизмите. Всеки кораб има устройство, което записва основни данни за кораба, има и видеокамери на мостика. Информацията се пази 24 часа и се изтрива. Разследващите според мен са взели този запис. Там, където се намира котвеното устройство - там няма видеокамери и няма как да бъде видяно дали нещо е направено или не", обясни капитан далечно плаване Димитър Димитров - председател на Европейската асоциация на морските капитани.

      "В лошо време винаги корабът се движи, така че да минимизира щетите от лошото време. Капитанът прави необходимото, за да се намалят вибрациите и клатенето на кораба. На всеки кораб си има процедура всички устройства да бъдат проверени. Всичко да бъде укрепено, така че корабът да устои при лошо време. Не допускам екипажът да не го направи, защото това е основно нещо, което дори и най-неподготвените моряци го правят. Всичко е възможно, когато големи вълни заливат носа на кораба. Но корабът е сравнително нов", коментира още капитан далечно плаване Димитър Димитров - председател на Европейската асоциация на морските капитани.

      Вижте прякото включване на Петя Иванова

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?