В следващите редове насочваме вниманието ви към новите момчета във Формула 1, където отдавна не е имало сезон с толкова много дебютанти.
Първият от 24-те кръга от новия сезон в световния автомобилен шампионат отмина. В историята Гран при на Австралия ще остане като паметен миг на еуфория за част от дебютиралите в най-елитната дивизия на автомобилния спорт и спомен от разочавание за други. Сценарий, дълбоко познат и в живота – няма как всички да бъдат доволни, още повече пък в спорта, където хората се делят на два вида – победители и загубили.
Все пак за отчаяние е рано да става дума. Всички тези 6 момчета, които получиха шанс да дебютират във Формула 1 са се борили със зъби и нокти, за да заслужат мястото си сред най-добрите 20 пилоти в света.
В следващите редове обръщаме поглед именно към тях, защото да не се лъжем – в историята на Формула 1 отдавна не е имало сезон с толкова много дебютанти и всичко това ни подсказва, че тези момчета заслужават внимание дори част от тях да не успяха да ни го покажат в първия си старт.
Андреа Кими Антонели, Мерцедес
Или просто Кими? Но не, не е кръстен на Кими Райконен, въпреки че италианецът има дълбока връзка с моторните спортове – баща му Марко Антонели е автомобилен състезател. 18-годишният младок обича да бъде наричан просто Кими, но държи историята с името му да е разказвана коректно – идеята да бъде кръстен така идва от близък семеен приятел просто, защото звучи добре.
Извън тези чисто биографични детайли Кими е единственият дебютант във Формула 1, който завърши в ТОП 10 в първия си старт. Нещо повече- италианецът стана четвърти в битката за Гран при на Австралия! И ако това не е шеметен дебют особено на фона на факта, че след квалификацията остана 16-ти. По всичко изглежда, че изборът за заместник на Люис Хамилтън, който премина във Ферари, е повече от основателен, защото макар едва 18-годишен Кими има скорост, хъс и психика на пилот. А какво повече им трябва на Мерцедес?
Лиъм Лоусън, Ред Бул
Новозеландецът малко се отклонява от понятието „дебютант“ във Формула 1 с оглед изминалия сезон, в който записа 6 състезания за Ред Бул Рейсинг. Тогава обаче Лоусън влезе като спешна смяна на Даниел Рикиардо, чиито изяви в болида за втория отбор на Ред Бул бяха повече от неубедителни, което доведе и до преждевременната му смяна.
Съдбата се усмихна още веднъж на 23-годишния пилот след като договорът на Серхио Перез с „биковете“ не бе подновен, а тимът се нуждаеше от нов и все пак с опит пилот. Тук е мястото да отбележим, че Лоусън има няколко години такъв като резервен пилот за Ред Бул и Алфа Таури. Дано последващите му изяви са по-успешни от тази за Гран при на Австралия, където Лоусън дори не успя да завърши. Все пак Ред Бул се надяват поне през този сезон да могат да разчитат и на двамата си пилоти в контекста на битката за титлата при конструкторите.
Джак Дуън, Алпин
Качествата на 22-годишния австралиец несъмнено оказват влияние при решението на Алпин да промени политиката си да налага френски пилоти и да разбие дуета Пиер Гасли и Естебан Окон. Да не се лъжем двамата далеч не демонстрираха спортсменство и приятелство помежду си и често пъти си позволяваха емоциите от съревнованието да вземат превез над професионализма и интересите на отбора. Самият Дуън обаче далеч не е ново име в Алпин.
През 2022 г.пилотът се присъединява към академията на френския отбор от тази на Ред Бул, където прекарва 5 години. От 2023 г. Дуън е официално и резервен пилот на Aлпин, така че смело можем да потвърдим, че е изчакал своя миг. Достигането му до Формула 1 е логичното продължение на детство, изпълнено с високи скорости и адренали.
Джак Дуън е син на известния състезател по мотоциклетизъм Майкъл Дуън. В дебюта си във Формула 1 австралиецът не успя да завърши. Стартира след като изпусна болида още в загряващата обиколка. Видимо ядосан след този развой Дуън получи подкрепа не от кого да е ами от бащата на 7-кратния световен шампион Люис Хамилтън. Миг, който не остана скрит от камерите в падока.
Оливър Берман, Хаас
Знаете ли, че Берман е късан на шофьорски изпит? Не, това далеч не е шега, а история от живота на 19-годишния британец. Имал проблеми с реакциите на светофарите или по-конкретно – тръгвал прекалено бързо. Е, това вече звучи правдоподобно за пилот от Формула 1, какъвто с гордост Берман вече може да се нарече. На практика Берман е по-скоро от „опитните“ дебютанти през този сезон след като в предходния получи шанс да управлява болида на Ферари в Гран при на Саудитска Арабия.
Припомням, че заради коремна операция Карлос Сайнц се наложи да отсъства, а това дойде като златен шанс за британеца, който тогава завърши 7-ми. Е, факт е, че в Гран при на Австралия не направи мечтания си официален дебют със своето 14 място, но пък поне завърши.
Исак Хаджар, Ред Бул Рейсинг
Дебют по вода, но не в пълния смисъл на думата. Френският пилот на Ред Бул Рейсинг Исак Хаджар дори не успя стартира след като изпусна болида още в загряващата обиколка. Видимо ядосан след този развой Дуън получи подкрепа не от кого да е, ами от бащата на 7-кратния световен шампион Люис Хамилтън – Антъни Хамилтън. Миг, който не остана скрит от камерите в падока.
А що се отнася до Исак – част е от акадамията на Ред Бул от 2021 г., а темпото му в свободните тренировки на няколко пъти е по-добро от това на далеч по-опитния му съотборник Юки Цунода. Факт, който впечатлява директорът на Ред Бул Кристиан Хорнер и до голяма степен му осигурява „билет“ за Формула 1.
Габриел Бартолето, Кик Заубер
В Бразилия знаят как да произвеждат добри пилоти. Откъде да започнем? Артон Сена, Емерсон Фитипалди, Нелсън Пикет и още много. Дали Бартолето ще е част от новото златно поколение на бразилската школа? Предстои да разберем. Печелил е Формула 3. Бил е част от програмата за таланти на Фернандо Алонсо, част от която бе и Никола Цолов. В дебюта си за Голямата награда на Австралия 20-годишният пилот напусна състезанието в 45-та обиколка.
снимки БГНЕС