Парламентът отхвърли предложението за обвързване на обезщетението за втората година отпуск по майчинство с минималната работна заплата. В момента минималната работна заплата е 780 лв., но от 1 януари 2024 година правителството е заложило увеличението й до 933 лв. Обезщетението за втората година по майчинство остава 780 лв.
С 60 гласа "за", 3 "против" и 96 "въздържали се" депутатите не приеха промените в Кодекса за социално осигуряване, предложени от "БСП за България".
По изчисления на народни представители обвързването на обезщетението за втората година майчинство с минималната работна заплата би струвало на бюджета на НОИ по 50 млн. лв. допълнително на годишна база.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Йотова на Срещата на върха на франкофонията: Мирът не е гарантиран и изисква нашия ежедневен ангажимент
Елисавета Белобрадова: Ще поискаме оставката на шефа на ДАНС заради натиск върху Ива Михайлова
14-годишно момче е сред тримата загинали при тежката катастрофа в Добричко (СНИМКИ)
Заради гъста мъгла и "черен" лед спряха движението на тирове през Петрохан
Най-късно утре се очаква да се нормализира изцяло въздушният трафик в САЩ