Онлайн продажбите са спасили от масови фалити автотърговците в Дупница и областта по време на пандемията от коронавируса. През последните няколко месеца бизнесът с автомобили втора ръка е претърпял леко раздвижване.
Пазарът за коли втора употреба разчита основно на гърци и македонци, които според търговци отново се завръщат по автокъщите.
Александър Йорданов - автотърговец: По време на пандемията почти не сме работили. Нямаше клиенти и никой не можеше да идва. Повечето сме работили онлайн имаме такива редовни клиенти, само изпращаме колите и те ги плащат по банка.
Основните проблеми, с които се сблъскват автотърговците, са въведените пропускателни режими по границите, а също и често променящите се изисквани по отношение на европейския стандарт за изгорели газове на автомобилите.
Георги Грозданов - автотърговец: Гърците за последните години си смениха три пъти търсенето. Сега последното, което искат от нас, е един Евро стандарт с буквичката Б на края, това са автомобили от 2014 г. почти нагоре, които коли за момента и в чужбина са доста скъпи, защото са доста нови и хората си ги карат, не ги продават.
Заради новите изисквания за вредните емисии, търговците са принудени и да намаляват цената на определени автомобили.
Клиентите от различни страни имат и различни предпочитания за автомобил. Гърците предпочитат да купуват малки бензинови коли, с година на производство след 2011 г. и малък работен обем на двигателя, докато македонците избират дизеловите автомобили. Българските, украинските и молдовските купувачи, се спират и на по-стари автомобили.
Дупница е един от най-големите пазари за коли втора ръка в страната, регистрираните автотърговци в областта са над 120.
Репортер: Владислава Миланова
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
БЛС даде мандат за преговори по конкретни параметри за НРД 2026-2028 г.
Кризата с боклука: Доброволци помагат в почистването на столичния район "Люлин"