ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

От джунглата към правилата: "Гражданска отговорност" и за тротинетките

Чете се за: 02:37 мин.
У нас

Въвеждат нови правила, какво предвиждат те?

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

Водачите на електрически тротинетки вече ще трябва да имат валидна застраховка "Гражданска отговорност", а превозното средство да е регистрирано в общината. Забранява се тротинетките да се движат през тъмната половина на денонощието. Максималната скорост, с която могат да се движат остава 25 км/ч, а водачите трябва да са навършили 16 години, да носят каска и да се движат по велоалея или най-вдясно на пътното платно.

Йордан има електрическа тротинетка от 6 години. Кара я всеки ден до работата си. Казва, че му е удобна и му дава свобода с паркирането. Промените в Закона за движението по пътищата смята за прекалени.

Йордан Кръстонов: "В началото нямаше никакви правила и се създаде някакво усещане като в джунгла. В момента се прави точно обратното, правилата са изключително строги".

Одобрява задължението за сключване на "Гражданска отговорност".

"В европейските държави, в които има "Гражданска отговорност", примерно в Германия, това се случва доста отдавна и е част от тяхната култура".

Но у нас.

"Няма ясното по отношение на застраховането".

Пешеходците също са критични. Но не към закона, а към хората, които карат тротинетки.

Александър Андонов: "На велоалеите нали има и за пешеходци там хвърчат като луди с тези тротинетки, могат да те блъснат, но остави това - те, както карат без каски и карат като луди - ще се пребият".

Людмила Дянкова: "Опасни са, трябва да има някакъв ред".

От Българската асоциация за електромобилност разкритикуваха част от новите промени.

Владислав Стоицов, Българска асоциация за електромобилност: "В момента виждаме, че е приет Законът, но няма разписани как ще се случват нещата. Въведена е регистрация на електрическите превозни средства, тя ще се осъществява от общините, тепърва ще се водят разговори с тях и ще се променят наредби. Също няма и разговори със застрахователи и никъде не е записано как ще се изчисляват "Гражданска отговорност".

От асоциацията твърдят, че никъде по света не съществува забрана за използване на тротинетки през нощта и ще искат промяна в тази посока. Притеснени са, че новите правила може да доведат до намаляване на броя на хората, които използват тротинетки.

Последвайте ни

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?