Обезопасени са 20 от 36-те критични участъка
Колони от автомобили и задръстени пътища към българското и гръцкото море. Причината - продължаващите ремонти по "Тракия" и "Хемус" и засиления трафик към южната ни съседка, който двулентовия път през Кресненското дефиле не може да поеме.
Ремонти се извършват и по 36-те точки с концентрация на катастрофи, които бяха набелязани от правителството за спешно обезопасяване след катастрофите край Телиш. Вече 20 участъка са обезопасени с нова маркировка и нови пътни знаци.
Това са така наречените "присовски завои'' на пътя Велико Търново – Дебелец. Опасен участък номер 36 - вече е обезопасен. Поставена е нова маркировка и знаци. Там, където е било необходимо, е подменена и асфалтовата настилка. Така е на още 19 места в страната с висока концентрация на катастрофи.
До ремонта им се стигна след като премиерът поиска конкретни мерки за спиране на войната по пътищата след катастрофата с 12-годишната Сияна.
"Имаме 20 точки обезопасени и в срок. Останалите до края на август ще бъдат приключени. От тази сутрин са качени и тези 500 километра на страницата на АПИ, които също трябва да бъдат обезопасени със съответните срокове, част от тях са изпълнени", обясни Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството.
Извън опасните отсечки, ремонтите продължават и по автомагистрала "Тракия" край Пловдив и Сливен, където и днес се образуваха колони от автомобили, пътуващи към морето.
"На 30 ще се махне и последната машина и аз считам, че те ще спазят своя ангажимент. Това е свързано с пътната безопасност, защото това са участъци, които от години не са ремонтирани. Сами сте виждали какви кратери има там и какви неравности", каза Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството.
Другата невралгична точка е Кресненското дефиле, където редовно се образуват тапи заради липсата на магистрала. Регионалният министър обеща решение след поредна среща с местната власт.
"Проблемът е обективен, всички знаете - липсата на един участък от АМ "Струма", приехме пътна карта до 2031 година да бъде завършена", посочи Иван Иванов.
В тунелите "Правешки ханове" и "Топли дол" на автомагистрала "Хемус" камионите над 12 тона бяха отбивани по стария път по преценка на "Пътна полиция".
"Северна България ни е приоритет, завършването на магистрала "Хемус", защото в Северна България - основните ни проблеми са наистина заради липсата на автомагистрала. Сроковете, които сме си поставили са наистина сериозни - има ли стабилно упралвение следващите 4 години, този проект ще бъде завършен", заяви Иван Иванов.
Вътрешният министър се закани да се бори и с джигитите на пътя.
"Често говорим за война по пътищата обаче зад това клише се крие елементарна безотговорност. Безотговорност на едно малцинство на пътя, което много често е агресивно и не спазва правилата и законите. Да намерим законодателен начин да извадим безотговорните шофьори от пътя и то перманентно, а не просто временно", заяви Даниел Митов.
Очаква се скоро да бъдат факт и законодателните промени, с които камерите на тол системата ще могат да засичат и средна скорост.
"Основната цел и идея на центъра е да действа превантивно при възникнали събития по пътната мрежа. Тук постъпва информация от цялата страна, цялата пътна мрежа- всички сигнали се разглеждат спрямо компетенциите на служителите зад нас", каза главен инспектор Лъчезар Близнаков, Пътна полиция, ГДНП.