Пореден инцидент с локомотив на гара Калофер. Пътническият влак от Бургас до Карлово снощи е спрян заради задимяване. Двамата машинисти са обгазени при инцидента с пътническия влак. Пострадали пътници няма, но на място се били изпратени два противопожарни автомобила. Само от началото на годината по жп системата има четири инцидента. На 15 януари 2025 край софийското село Локорско се сблъскаха две композиции. Загинаха двама души и шестима бяха ранени. На 20 февруари до Карнобат локомотив се блъсна във вагон с пътници при маневра като 6 от тях леко пострадаха. Ден след това край село Еленино до Стара Загора локомотив се запалва заради дефект в спирачната система.
При навлизане в гара Калофер машинистите виждат дим да излиза от локомотива и веднага задействат противопожарната система, която да потуши огъня. По случая се води разследване, според което като вероятна причина за възникване на задимяването е възпламенен контактор за отопление в локомотива на влака.
Антон Чардаков – директор поделение "БДЖ – Пътнически превози", Пловдив: "Десет пътника е имало във влака. Съгласно правилата, превозната бригада веднага ги е уведомила за случая и са свалени на безопасно място от състава на влака."
Лалка Димитрова - ръководител движение гара Калофер: "При влизане в гара Калофер локомотивът се е запалил, пушек. Машинистите са реагирали професионално. Спрели са влака. Ръководител движение е посрещнал влака в гарата и изкарал е пожарогасителите."
Антон Чардаков – директор поделение "БДЖ – Пътнически превози", Пловдив: "Машинистите с екип на Бърза помощ са закарани в болница понеже е имало обгазяване, когато са влизали в машинното отделение. Освободени са от болницата и в момента са си у дома. Дългогодишни служители, единият на 60 години, другият на 53 години."
В петък министърът на транспорта Гроздан Караджов съобщи пред парламента, че са необходими още инвестиции в железопътната мрежа за повишаване на безопасността и че ще бъдат изпълнени 100% от реформите.
Гроздан Караджов – вицепремиер и министър на транспорта (07.03.2025 г.): "Пари срещу реформи е горе-долу мотото на ПВУ. Примерно в транспортния сектор ние ще изпълним 100% всичките си реформи. Дадохме много ясна пътна карта как ще се случи това въпреки изоставането. И ЕК забелязва тези неща. Самите те ни предложиха да добавим, ако някъде другаде отпадат средства, да добавим и в инвестиционната си част средства за железопътен транспорт. И ще предложим допълнителни инвестиции в жп инфраструктура - някъде около 300 милиона."
А в доклада на работната група, назначена от вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов се препоръчва във всеки локомотив, мотриса и на жп гарите да има камери. Да се добави допълнителна функционалност при GPS системата за контрол на скоростта на влаковете, която ще уведомява превозвачите и влаковите диспечери за превишаване на скоростта. Това са част от краткосрочните мерки, които ще бъдат приложени в срок до 6 месеца, за да се повиши безопасността на жп транспорта.