НОВИНИ

Повече от 100 българи останаха за часове без храна, вода и хотел на летището в Букурещ

bnt avatar logo
от БНТ
09:15, 06.10.2022
Чете се за: 04:42 мин.
У нас
Слушай новината

Пътнически казус. Миналия уикенд полет с повече от 100 сънародници минути преди да кацне в София бива пренасочен към Букурещ. Причината – лоша метеорологична обстановка. Впоследствие обаче в продължение на часове авиокомпанията (Луфтханза) не предоставя на пътниците нужната информация и подкрепа, докато се намират на чужда територия, а някои пътници започват самосиндикално да организират транспорта си към родината.

Вижте още в репортажа на Алекс Донев.

Самолет, пътуващ в събота вечер от Франкфурт за София, не успява да кацне у нас заради лошото метеорологично време. След около 20 минути кръжене над столицата полетът е пренасочен към румънската столица. Самолетът каца там минути преди 23 часа.

"Кацането беше абортирано от пилота. Тоест ние бяхме тръгнали вече да кацаме. Имаше силна турбуленция, колесникът на самолета беше вече изваден, виждахме пистата и в последния момент пилотът реши да абортира кацането, защото имаше много гръмотевици и светкавици, които ние виждахме през прозореца. Кацнахме в Букурещ без проблеми, за щастие. Може би около 1 час по-късно", разказва Мартин.

Там обаче Мартин и другите пътници са оставени, освен без информация, и без храна и вода. В продължение на часове не им е осигурен и хотел за нощуване.

"В Букурещ щом кацнахме ни насочиха към едно от гишетата, на което трябваше да се срещнем с представители на "Луфтханза". Щом слязохме там ни съобщиха, че не знаят какво ще направят. Няма транспорт, няма хотел, няма обезщетение. Просто стояхме 180 човека от самолета и чакахме някакво развитие по случая, но такова така и не се случи", допълни Мартин.

Близо 4 часа пътниците стоят в неведение и притеснение.

"Около 3.00 часа през нощта решихме да тръгнем. Беше изключително неудобно. Хора, които нямат възможност да си самоорганизират транспорт, хора с малки деца или възрастни хора, които попадат в друга държава. За тях вероятно е било доста по-тежко", коментира още Мартин.

Така Мартин и жена му, както и техни приятели, се организират сами, за да се придвижат до българо-румънската граница, а след това и навътре в страната.

"В крайна сметка, като видяхме, че няма развитие по случая, решихме да си вземем такси от летището в Букурещ до България", каза още Мартин.

Допълнителните разходи, които са възникнали за Мартин заради непредвиденото кацане в Букурещ, са били около 300 лв. Консулът ни в Румъния е бил запознат със случая и е съдействал на сънародниците ни, но не е било възможно да направи много.

По-късно от "Луфтханза" излязоха с позиция, в която потвърждават, че се е наложило полетът да кацне в Букурещ заради лоши метеорологични условия в София. Екипажът не е могъл да осъществи последващ полет до София заради ограниченията в работното му време.

От авиокомпанията уверяват, че са организирали хотелско настаняване за всички 174 пътници на полета в Букурещ, както и автобусни превози до София на следващия ден. Посочват и, че съжаляваме за неудобството на пътниците.

"Питай експерта": Какви са правата ни при забавени или отменени полети?

В рубриката "Питай експерта" Игнат Арсенов от КЗП заяви, че пътниците, които са чакали три часа преди да предприемат самостоятелно извозване до София, имат право да претендират за обезщетение. За целта трябва да пазят касовите бележки от направените от тях разходи, а компанията разполага с 6 седмици, за да им отговори.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
В Националната галерия Квадрат 500 представят изложба на бесарабска българка
В Националната галерия Квадрат 500 представят изложба на бесарабска българка
Борусия Дортмунд разби с 4:1 Севиля в мач от груповата фаза на Шампионска лига
Борусия Дортмунд разби с 4:1 Севиля в мач от груповата фаза на Шампионска лига