След казуса с пренасочения полет към Букурещ, при който близо 180 българи чакаха с часове преди да разберат дали ще получат съдействие от авиокомпанията им превозвач - какви са правата ни при закъснение или отмяна на полети.
Повече от 100 българи останаха за часове без храна, вода и хотел на летището в Букурещ
Вижте съветите на Игнат Арсенов, директор на ГД "Контрол на пазара", КЗП в рубриката на "Денят започва" - "Питай експерта".
По казуса с полета, кацнал на летището в Букурещ, вместо в София, очевидно става въпрос за забавяне от страна на авиокомпанията да осигури адекватна информация на пътниците за последващото им настаняване и извозване до София, смята Игнат Арсенов.
"Няма казано в законите точно кога, но информация трябва да се предостави възможно най-скоро след случилото се. При закъснение над 3 часа пътниците имат определени права, включително да се откажат да пътуват. При закъснение от повече от 2 часа, имат права на храна и напитки, така че компанията трябва в рамките на час-два да осигури информация и да каже още в началото: "Изчакайте два часа, ще ви дадем информация". В случая пътниците установяват, че такава информация там не е имало. Чакали са 3 - 4 часа, за да им се даде информация. Още повече, че полетът е кацнал късно вечерта и те реално са чакали до среднощ, за да разберат какво се случва с тях", заяви той.
Според Игнат Арсенов пътниците, които са чакали три часа и са предприели самостоятелно извозване до София имат право да претендират обезщетение, като за целта трябва да пазят касовите бележки от направените от тях разходи, а компанията разполага с 6 седмици, за да им отговори.
"Могат да очакват обезщетение за всички преки вреди и разумни разходи. Разбира се, такси от Букурещ до София или настаняване в 5-звезден хотел, може би, е неразумен разход. Те не трябва да се притесняват, а да се свържат с авиокомпанията и да подадат оплакване за съответния полет като се обозначат и да претендират компенсации за съответното закъснение като претендират всички разходи - дори тези, за които се съмняват дали имат право на компенсация", съветва той.
При проблеми пътниците могат да потърсят и съдействието на Европейския потребителски център.
Игнат Арсенов прогнозира, че с навлизането в студените сезони, подобни казуси ще се случват все по-често.
Какви други права имаме при закъснение и отмяна на полети, вижте във видеото.
Гледайте повече теми от "Денят започва"
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube