ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

"Питай експерта": Какви са правата ни при забавени или отменени полети?

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 03:25 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      След казуса с пренасочения полет към Букурещ, при който близо 180 българи чакаха с часове преди да разберат дали ще получат съдействие от авиокомпанията им превозвач - какви са правата ни при закъснение или отмяна на полети.

      Повече от 100 българи останаха за часове без храна, вода и хотел на летището в Букурещ

      Вижте съветите на Игнат Арсенов, директор на ГД "Контрол на пазара", КЗП в рубриката на "Денят започва" - "Питай експерта".

      По казуса с полета, кацнал на летището в Букурещ, вместо в София, очевидно става въпрос за забавяне от страна на авиокомпанията да осигури адекватна информация на пътниците за последващото им настаняване и извозване до София, смята Игнат Арсенов.

      "Няма казано в законите точно кога, но информация трябва да се предостави възможно най-скоро след случилото се. При закъснение над 3 часа пътниците имат определени права, включително да се откажат да пътуват. При закъснение от повече от 2 часа, имат права на храна и напитки, така че компанията трябва в рамките на час-два да осигури информация и да каже още в началото: "Изчакайте два часа, ще ви дадем информация". В случая пътниците установяват, че такава информация там не е имало. Чакали са 3 - 4 часа, за да им се даде информация. Още повече, че полетът е кацнал късно вечерта и те реално са чакали до среднощ, за да разберат какво се случва с тях", заяви той.

      Според Игнат Арсенов пътниците, които са чакали три часа и са предприели самостоятелно извозване до София имат право да претендират обезщетение, като за целта трябва да пазят касовите бележки от направените от тях разходи, а компанията разполага с 6 седмици, за да им отговори.

      "Могат да очакват обезщетение за всички преки вреди и разумни разходи. Разбира се, такси от Букурещ до София или настаняване в 5-звезден хотел, може би, е неразумен разход. Те не трябва да се притесняват, а да се свържат с авиокомпанията и да подадат оплакване за съответния полет като се обозначат и да претендират компенсации за съответното закъснение като претендират всички разходи - дори тези, за които се съмняват дали имат право на компенсация", съветва той.

      При проблеми пътниците могат да потърсят и съдействието на Европейския потребителски център.

      Игнат Арсенов прогнозира, че с навлизането в студените сезони, подобни казуси ще се случват все по-често.

      Какви други права имаме при закъснение и отмяна на полети, вижте във видеото.

      Гледайте повече теми от "Денят започва"

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?