Магазини и онлайн платформи заливат потребителите с обещания за големи отстъпки
В края на ноември и с наближаването на Коледните празници започва и активното пазаруване. Магазини и онлайн платформи заливат потребителите с обещания за големи отстъпки. Реални ли са промоциите и как да се предпазим от измами?
Атанаска е заделила 200 лева за коледни подаръци. Казва, че не следи намаленията, защото не вярва, че са реални.
Атанаска Пацикова: "Увеличението е в пъти повече. Всичко се вдига! Като започнеш от хранителните продукти и до всичко останало. Така че според мен няма коледни намаления, а има коледни увеличения."
Негативен опит има и Димитрина.
Димитринка Кьосева: "Купих яке преди месец и половина за 350 лв. В момента пише -70% за 400 лв. Благодаря!"

По закон по-високата стара цена трябва да е валидна поне 1 месец. Търговците не винаги изпълняват това условие, а използват и други трикове.
Габриела Руменова, създател на платформата "Ние, потребителите": "Да речем, намалението важи само за няколко стоки, а всъщност самата оферта и реклама е много гръмка. Казва: "намаления 70%", обаче човек влиза или в електронния, или във физическия магазин и разбира, че само една, две, три стоки имат отстъпка, а другите — почти незначителна."
Мария, търговец: "При нас няма черни петъци, няма намаления, защото работим на много ниски цени, достъпни."
Яница Иванова, търговец: "Имаме 15% на всички артикули в магазина — дрехи, чанти, аксесоари. Всеки се радва да получи някаква отстъпка."

Най-много капани има при онлайн пазаруването.
Габриела Руменова, създател на платформата "Ние, потребителите": "Сега най-различни брандове обявяват намаления и създават фалшиви сайтове. Понякога и двойници, които много наподобяват марката. Използват дори снимки на производителите и търговците, за да привлекат потребителите и те да платят предварително за нещо, което в някои от случаите изобщо не получават…"
Част от хората знаят как да се пазят от измами.
Теменуга: "Проверявам сайтът дали има телефон за контакт, дали е български. Защото има сайтове, които нямат никакви контакти за обратна връзка — това е 100% измама според мен."

Въпреки рисковете онлайн пазаруването става все по-предпочитано. При проблем обаче е важно да знаем, че трябва да подаваме жалбите си писмено.
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
От "Да, България" настояват да отпадне задължението да се ползва от догодина софтуерът за управление на продажбите в търговските обекти
По-високи държавни такси на БАБХ: Бизнесът със сигнали за увеличение от 10 до 30 пъти
В търсене на мир: Съюзниците на Украйна изразиха притеснения относно плана на Тръмп
МС: България приветства усилията на САЩ, насочени към установяване на мир в Украйна