Фирмата, която има договор за поддръжка на пътя Варна-Добрич, е получила задание за ремонт от Областното пътно управление.
"Конкретното задание е получено на 7 май. Изходящият номер е от 2 май, но с оглед на празниците започнахме действия от 8 май. Направен е график по дни и по дати, заяви пред БНТ инж. Методи Иванов, представител на фирмата изпълнител.
"Малко е странно, че точно след инцидента. Не знам кога са им нарядите, но се асфалтира където е станала катастрофата", коментира Ивайло Желязков от Европейски център за транспортни политики.
От фирмата твърдят, че не са получили информация за това, че на въпросния участък все още текат следствени действия.
"При нас в сдружението не е получавана информация, изрично указание от ОПУ-Варна - да спираме или да прекратяваме дейностите по възлагането за съответния месец", категоричен е инж. Методи Иванов, представител на фирмата изпълнител.
От Агенция “ Пътна инфраструктура” отказаха коментар.
Според експерти преасфалтирането на участъка е променило следите след катастрофата. А това означава, че данните, събрани от повторните огледи, могат да бъдат оспорени в съда.
Шофьори, които минават често по тази отсечка, казват, че асфалтът там е в добро състояние и не е имало нужда от ремонт.
"Когато получим възлагане от ОПУ-Варна, представител на фирмата и на ОПУ минават по съответния път и се обозначават компрометирани участъци. Ние изцяло зависим от възлагането на ОПУ-Варна и техните решения", обяснява инж. Методи Иванов, представител на фирмата изпълнител.
Според пътни експерти участъкът е опасен и създава предпоставки за други катастрофи.
"Техническото състояние на пострадалия автомобил – бил е със стари гуми. Няма видимост, защото храстите пречат. Автомобилът на НСО се е движил с много висока скорост. Това са причините за катастрофата", смята Ивайло Желязков от Европейски център за транспортни политики.
Според експертите трябва да се подобри видимостта в района и да се ограничи скоростта, в противен случай ще има още опасни инциденти.