Градусите в Пловдив вече започнаха да се покачват и в следобедните часове надхвърлят 30. Така на дневен ред отново е темата дали автобусите в градския транспорт са с добра климатизация и дали пътуването с тях няма да наподобява посещение в сауна.
Мненията на пловдивчани са разнопосочни, защото градският транспорт се обслужва от 28 линии. Те са преотдадени на три частни превозвача чрез конкурс, а договорите им изтичат през 2026 г.
- Почти автобусите нямат климатици, само отворени прозорци. Вчера пътувах също, само в един автобус имаше.
- Бях в автобус 44, беше пуснат, но много слабо.
- Доволни сме като пускат, защото в тая горещина е нормално. Приятно се пътува, защото е хладно, иначе вътре става сауна.
- Учудвам се, когато се кача в автобус с пуснат климатик.
- При тези жеги би трябвало още от сутринта да ги пускат.
"При първия договор имаме задължение над 28 градуса в атмосферата, водачът трябва да е включил климатичната система. Докато при другите два договора промяната в температурните диапазони ежедневно, както тази сутрин е 17 градуса, водачът има задължение да климатизира салона от 18 до 25 градуса, за да създаде комфорт на пътниците и да повиши качеството на услугата", обясни Чавдар Нинов - експерт контрол на транспорта.
Нинов каза още, че се правят ежедневни проверки. Санкцията за неклиматизиране на салона е 300 лв. за всяко едно установено нарушение.
Вижте повече в прякото включване на Нели Ангелова
Гледайте още теми от "Денят започва"
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube