Външното оценяване е свързано с учебното съдържание. Трябва да се направи преглед на учебните програми. Това коментира в "Денят започва" министърът на образованието проф. Галин Цоков.
"Преглед, при който първо да бъдат освободени от фактологическа тежест. И второ, това е по-дългосрочна амбиция, тези учебни програми да станат по-рамкови, по-интегрирани. Знанията да бъдат пряко свързани с практиката", заяви Цоков.
Резултатите от изпитите след 7-и и 10-и клас повтарят тенденции от миналите години. Положителното е, че резултатите по български език и литература са по-добри. При изпита по математика тенденцията остава резултатите да са по-ниски, коментира Цоков.
Според Цоков е важно как на базата на учебните програми ще се промени и оценяването.
"За нашия екип тази промяна преминава през ориентиране към формиращо оценяване, чрез проследяване на постиженията на всеки ученик. Що се отнася за такива изпити, външно оценяване - включване на повече задачи с практическа ориентираност, на повече задачи, които изискват критическо мислене, а не възпроизвеждане и зубрене", заяви Цоков.
Той акцентира, че ще работят за намаляване на административната тежест върху учителите.
Ще отворим тези нормативни документи, ще видим основните моменти в тях, да могат учителите да насочат своята работа към децата, за да могат да бъдат професионалисти на своето работно място", заяви Цоков. Добави, че работят в тясно сътрудничество по темата с депутатите от парламентарната ресорна комисия.
Вижте целия разговор във видеото
Гледайте повече теми от "Денят започва"
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Класна стая за всички: Приобщаващото образование в училище „Васил Левски“ – Караджово
Красимир Вълчев: Родителските срещи не са планирани заради протеста, а отдавна
Красимир Вълчев: Ще има 10% увеличение на заплатите на персонала в учебните заведения
След ареста на полицаи от Пето районно - как е работила престъпната схема?