НОВИНИ

Със 17% са скочили жалбите на потребителите до омбудсмана през 2019-а

Николай Минков
от Николай Минков
09:57, 24.09.2020
Чете се за: 00:33 мин.
У нас
Снимка: БГНЕС

Със 17% са скочили жалбите на потребителите през 2019-а до омбудсмана спрямо предходната. Това се посочва в годишния доклад за дейността на обществения защитник, представен в Народното събрание. Над 22 000 души са се обърнали към институцията с подписки по конкретни въпроси.

Пред депутатите Диана Ковачева посочи, че получените жалби и сигнали през 2019 г. са 12 916. В същото време приключените жалби и сигнали са 13 762. Тя отчете още, че през миналата година е сезирала 5 пъти Конституционния съд, отправил е четири искания за тълкувателни решения, 13 законодателни инициативи и становища и е организирал 35 кръгли маси и обществени дискусии. Отправила е 1823 препоръки и повече от половината от тях са били изпълнени от страна на институциите.

Според обществения защитник най-много жалби на потребителите са срещу монополните дружества, като топлофикация, ВиК, енергодружествата. Сериозен е и процентът на оплакванията срещу колектори, фирми за бързи кредити.

Със 152 гласа "за", 1 "въздържал се" и без нито един "против" Народното събрание прие годишния отчет на омбудсмана.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Кметове на малки населени места на среща с министъра на финансите
Кметове на малки населени места на среща с министъра на финансите
Спецпрокуратурата даде на съд бившия кмет на Костенец за подкуп и незаконно държане на боеприпаси
Спецпрокуратурата даде на съд бившия кмет на Костенец за подкуп и незаконно държане на боеприпаси