This is a modal window.
Състоянието на БДЖ е "изключително притеснително" - това заяви заместник-министърът на транспорта Красимир Папукчийски. От началото на годината отменените пътнически влакове са 5700, а ежедневно се генерира закъснение от 1800 минути. Локомотивите и вагоните не се поддържат, хигиената е лоша.
Според Папукчийски трябва да се вземат незабавни мерки за ремонтиране на локомотивите и вагоните, за да покрият графика и услугата да стане приемлива за гражданите. В окаяно състояние са и служебните помещения и не се поддържат. Договорът за ремонт на локомотивите и вагоните не се контролира и не се изпълнява. Като пример заместник-министърът даде локомотив, който е бил нарязан за скрап през януари по необясними причини, а е бил в експлоатация само 17 години, а цялостната експлоатация на локомотивите е 30 години.
По думите му състоянието в "БДЖ - Товарни превози" също е трагично. Не се ремонтират вагоните и локомотивите. Само вземанията, които са просрочени и несъбрани, в момента възлизат на 23 млн. лева. Единственият приход бил от спечелено дело на БДЖ срещу частна банка.
"Не можем да говорим за никаква печалба в БДЖ. Напротив - говорим за влошаване на услугата, намаляне на клиентите и отлив на пътниците поради това, че се предлага лоша услуга. Основната цел е да върнем железниците в ситуацията на пазара, която помним преди години. И не само това - да подобрим услугата и наистина пътникът да намери в жп сектора един партньор за извършване на транспортна услуга", заяви Красимир Папукчийски - зам.-министър на транспорта.
Заместник-министърът каза още, че има вече заповед за вливане на дружествата в държавните железници, но без да е направен анализ какъв ще бъде ефектът от това сливане. Вече е поръчан да бъде направен такъв анализ.
Вижте повече в прякото включване на Карина Караньотова
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube