ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Почина известният актьор Вал Килмър
Чете се за: 00:27 мин.
НА ЖИВО: Депутатите обсъждат вота на недоверие срещу...
Чете се за: 01:05 мин.

ЗАПАЗЕНИ

След влаковата катастрофа: кога ще приключи ремонтът на Централната жп гара в София?

Чете се за: 03:10 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      До седмица се очакват резултати от разследването на инцидента на Централна гара на 26 декември, когато вагон от влака Бургас - София дерайлира , удари стълб и прекъсна контактната мрежа. Това доведе до промени в разписанието на над 180 влака и хаос на централната жп гара.

      Ремонтът на жп гара София е от две години. Изпълнителите го определят като доста труден, тъй като се извършва без да се спира движението на влаковете. Основната версия за инцидента миналата седмица е, че засегнат силнотоков кабел е причинил обръщане на една от стрелките и дерайлирането на влака.

      "Тепърва ще се установява пробивът на този кабел от какво се е получил - дали е резултат от ремонта или е имало пробив на неговата изолация в резултат на влага или стареене на материала", каза инж. Кирил Костадинов, главен ревизор по безопасността на транспорта в НКЖИ.

      Прекъснатият кабел временно спря тока на половината жп гара и се наложи връзката ѝ със съседните гари да става чрез телефонограми, което допълнително повиши напрежението. От железопътна инфраструктура обаче заявиха, че методът се използва само в краен случай и то за кратко.

      "Осигуряването на движението на централна жп гара става със специална техника и само когато има някаква повреда се преминава към така наречените телефонограми или телефонен способ за осигуряване движението на влаковете", каза инж. Кирил Костадинов.

      Коя е гаранцията, че при продължаващия ремонт на жп гарата няма да има още подобни инциденти?

      "Ние сме взели всички мерки да премахнем всички рискове това да не се случва. Скоростта на движението на влаковете на гарата е ограничена до 25 км в час. Друга мярка е на гари, където се извършва ремонт, контролът да е силно завишена", коментира Костадинов.

      Престои подмяна и на всички кабели. В тези тръби, те ще са добре изолирани и без външно влияние.
      А след ремонта управлението на стрелките ще бъде напълно централизирано.

      Според Емилия Никова, ръководител на жп проект София - Драгоман, той ще бъде Абсолютно на европейско ниво и по всички изисквания на нормативната уредба ще бъде управлявано влаковото движение.

      До две години ремонтът на жп гара София се очаква да приключи .Ще бъде обновено и трасето до Волуяк, както и изградена нова гара Обеля, която ще има връзка с столичното метро.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image