Спешният телефон 112 вече е с нова система. Тя ще позволява по-добра локализация на всеки човек, който се обажда за помощ. Новата услуга ще бъде активирана автоматично от смартфона, а информацията ще се изпраща директно чрез есемес на телефон 112 . Системата беше представена днес, в Европейския ден на Единния европейски номер за спешни повиквания 112.
Новата услуга подобрява точността на локализацията до 4000 пъти спрямо използваната досега.
Тя е част от новите операционни системи на смартфоните и когато ползвателят я разреши, неговото местоположение се активира и изпраща автоматично до телефон 112 в случай на инцидент.
Използва се джипиес на телефона, ако е изключен, Гугъл или другият оператор го включва, каза Цветомир Цеков, директор на телефона 112.
При първоначалното обаждане на даден гражданин получаваме конкретна информация, която се визуализира като малка точка на телефон, което е много по -точно от предишния голям сектор.
От Планинската спасителна служба са много доволни от новото приложение, защото ще спестят ценно време за локализиране на пострадали или изгубени в планината.
В планински условия е много трудно да откриеш човек , в общи линии е да търсиш игла в купа сено. Това което виждате е реален случай на Витоша, в ненаселен район, но не вече знаейки позицията му можем много лесно да стигаме до него, обясни Емил Нешев, директор на Планинската спасителна служба.
От Националната система за спешни повиквания 112 отбелязват увеличение на повикванията, свързани с пандемията. В най-тежките моменти е имало над 1000 сигнала за денонощие само с ковид случаи. Нереалните сигнали са намелели значително. От 3,5 милиона получени сигнали за 2021, над 2 милиона са реални.