Размерът на средния осигурителен доход за страната за юни 2023 г. е 1399,82 лв., съобщиха от пресцентъра на Националния осигурителен институт (НОИ).
Средномесечният осигурителен доход за страната за периода от 1 юли 2022 г. до 30 юни 2023 г. е 1378,73 лв. Определеният средномесечен осигурителен доход за страната за посочения период служи при изчисляване размерите на новоотпуснатите пенсии през юли 2023 г., съгласно чл.70, ал. 3 от Кодекса за социално осигуряване, обясниха от НОИ.
През май размерът на средния осигурителен доход за страната беше 1427,64 лв.
Планираните приходи от осигурителни вноски в бюджета на държавното обществено осигуряване за 2023 г. са в размер на 11 080 450 000 лв. Максималният месечен размер на осигурителния доход остава 3400 лева. От 1 август минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се лица, за регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители се увеличава от 710 на 780 лв.
След рекордната глоба: Търговските вериги заявиха, че има целенасочена атака срещу тях
Без достатъчно субсидии и в трудни условия тютюнопроизводителите у нас стават все по-малко
Държавата ще доплаща на бизнеса по-скъпия ток, компенсации ще има и за битовите потребители на природен газ
„Булгаргаз“ предлага увеличение с 14,38% на цената на природния газ през декември
Къшнър: Тръмп ще подкрепи само инициативи, гарантиращи сигурността на Украйна и Европа