12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната.Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ.
Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплътено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.
През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.
По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.
Защо влаковете у нас все закъсняват?
Собствеността на "Лукойл": Енергийното министерство не е препоръчвало изкупуване
ПОС терминалите и банкоматите спират временно на Нова година, някои заведения затварят
Моите въпроси за €: Ако след 1 януари внеса левове през банкомат, ще имам ли такси?
Гръцките фермери свалиха блокадата на "Промахон", движението е възстановено
Премиерът Желязков: С българските евромонети ще може да се плаща навсякъде в Европа
Заради бурното море няма достъп до блокирания танкер "Кайрос", хеликоптер е в готовност