12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната.Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ.
Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплътено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.
През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.
По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.
Защо влаковете у нас все закъсняват?
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
40% искат управление около нова политическа сила, сочи проучване на "Алфа Рисърч"
Ресорната комисия в парламента одобри удължителния Закон за държавния бюджет