По този начин се унифицират знаците в държавите от ЕС, информират от МРРБ
Регламентират се изискванията за употребата и визуализацията на електронни знаци с променящи се съобщения по пътищата в страната. Те ще са 5 типа, в зависимост от разрешената максимална скорост на пътя, в чийто обхват се поставят – автомагистрали и скоростни пътища, първокласни и второкласни пътища извън населени места или на пътища от първостепенната улична мрежа в населени места. Въвеждат се и изисквания към експлоатационните показатели за видимост на пътните знаци с променящи се съобщения, съобщават от МРРБ.
Регулацията е разписана в Наредбата за сигнализация на пътищата с пътни знаци, утвърдена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, съвместно с министъра на транспорта и съобщенията и министъра на вътрешните работи. Нормативният акт запазва устойчивостта при прилагане на принципите за сигнализиране на пътищата, въведени с Виенската конвенция за пътните знаци и сигнали от 1968 г. и Европейското съглашение към нея. По този начин се унифицират знаците в държавите от ЕС.
Това ще подобри качеството на действащата сигнализация с пътни знаци по пътищата и улиците, информирането на участниците в движението и по-специално на велосипедистите, водачите на индивидуално електрическо превозно средство и на пешеходците, а целта е повишаване безопасността на движение и сигурността.
С наредбата се въвеждат 6 нови пътни знака, които ще указват и регулират движението по пътищата.
снимка: МРРБ
Новите пътни знаци са от различни групи:
Наредбата регламентира и движението на водачи на индивидуално електрическо превозно средство. Така знак А20 „Велосипедисти и водачи на индивидуално електрическо превозно средство“ ще се използва и за сигнализиране на пътен участък, в който велосипедисти и водачи на индивидуално електрическо превозно средство навлизат или пресичат платното за движение. Пътен знак В9 „Забранено за велосипедисти“ пък задължително ще се поставя на пътен участък, до който успоредно или в непосредствена близост е устроена специална алея за велосипедисти и водачи на индивидуално електрическо превозно средство.
Определя се и нов стандарт за цветност и коефициент на яркост през деня и обратно отражение през нощта. Това ще допринесе значително за безопасността на движение и сигурността на пътуващите и подобряване качеството на действащата сигнализация с пътни знаци по пътищата и улиците.