НОВИНИ

Вицепремиерът Нинова и посланикът на Япония обявиха нова инвестиция в българското кисело мляко

вицепремиерът нинова посланикът япония обявиха нова инвестиция българското кисело мляко
Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
11:02, 12.05.2022
Чете се за: 03:50 мин.
У нас
Слушай новината

Нова инвестиция в наука и високи технологии в България беше заявена от японската фирма "Мейджи". Компанията обяви желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна и развойна дейност в "Ел Би Булгарикум" Това стана ясно по време на посещението на вицепремиера и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Н. Пр. Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко.

Двамата разгледаха производствените помещения и лабораториите, където се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко.

Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в Япония.

"Ел Би Булгарикум" е държавно предприятие и няма да се приватизира, увери Корнелия Нинова. Тя е първият министър от 20 години, който посещава лабораторията.

Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявиха министър Нинова и посланикът на Япония.

Н. Пр. Хироши Нарахира обясни, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо "Осака". "Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония", обясни той. Нарахира беше категоричен, че България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора.

Вицепремиерът Нинова и посланик Нарахира се обединиха около тезата, че сегашната трудна ситуация след ковид кризата и заради войната в Украйна може да е възможност за развитие на двустранните връзки. "Стокообменът между Япония и България е повишен, има възможност и да задълбочим икономическите отношения между нашите две държави", каза вицепремиерът и допълни, че японските фирми са добре дошли в страната ни.

Хироши Нарахира сподели, че министри и депутати от Япония проявяват интерес към визита в България и среща с министър Нинова.

Япония е приоритетен търговско-икономически партньор на България.

Българският бизнес може да се превърне в доставчик на японски компания в сферата на информационни и комуникационни технологии и автоматизация; машиностроене, машинни части и инструменти, производство на автомобилни части; строителство; минна индустрия; фармацевтична и козметична промишленост и др.

Вносът от Япония обхваща предимно автомобили, кабели, машинни части, машини и др.

Догодина ще се навършат 50 години от старта на производството и продажбите на кисело мляко с името „България“ в Япония. Това става възможно след като през 1972 г. българското правителство разрешава на японската корпорация "Мейджи Деъриз" да продава продукта. Тогава се сключва и лицензионен договор между японската фирма и предприятие ВТО "Техника", което е предшественик на "Ел Би Булгарикум". Днес между "Ел Би Булгарикум" и "Мейджи" има сключени и успешно осъществени три лицензионни договора, чрез които българското кисело мляко е разпространено на азиатските пазари. В процес на подготовка е и четвърти.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
София вече разполага с електронна система за адресна регистрация
София вече разполага с електронна система за адресна регистрация
"Добрите истории" - кои са лицата на доброволците у нас?
"Добрите истории" - кои са лицата на доброволците у нас?