ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

СПА туризмът иска пари за реклама

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:07 мин.
Икономика

Пари за реклама и визия за развитието на СПА туризма, поискаха на първия си конгрес от Съюза по балнеология и СПА туризъм.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Пари за реклама и визия за развитието на СПА туризма, поискаха на първия си конгрес от Съюза по балнеология и СПА туризъм. В отговор ресорният заместник-министър Бранимир Ботев подчерта, че правителството е приело стратегия за устойчиво развитие на туризма до 2030 година. Отделени са и 10 милиона лева за реклама на страната ни като туристическа дестинация. Липсата на адекватна маркетингова и рекламна стратегия на страната ни като целогодишна дестинация може да я лиши от извоювани вече пазари и позиции, казаха  експертите. Според тях брандът "България - 4 сезона"  трябва агресивно да се налага. Парите за реклама обаче са малко. В средата на май от бюджета бяха отпуснати 10 милиона лв. Според бранша - нищожна сума на фона на похарчено от съседите ни.
Стефан Шарлопов -  председател  на БСБСПА: Предлагали сме много пъти на последните няколко правителства 1 % от приходите в туризма. Държавата отговаря "да, ама избелете" целия бранш". Как да го избеля целия бранш аз не съм държавата, целият бранш се избелва чрез законови мерки.
В бранша се знае, че повече от половината им колеги  не декларират оборотите си,  не  плащат данъци и туристически такси. А туризмът дава14 % от вътрешния брутен продукт. Експертите по СПА туризъм недоволстват и от факта, че никой не ги е потърсил  при изработването на стратегията за туризма.
Стефан Шарлопов -  председател  на БСБСПА: Никой не ни е попитал, какво мислите вие по отношение на мастерплана, който  ние разработваме в частта му  балнео, СПА, уелнес и здравен туризъм.
Заместник-министър Бранимир Ботев оспори това с аргумента, че с браншовите организации се е водила огромна кореспондениця.
Бранимир Ботев.зам. министър на икономиката и енергетиката: Частта за СПА и УЕЛНЕС - туризъм, потенциалът на България  е възможно най-подробната и именно това е така да се каже пътната карта за развитие на целия този сектор.
Специалистите за пореден път настояха за законова основа  и  ясни критерии за отделните видове хотели под шапката СПА , за да не се превърне индустрията в менте, както и адекватно финансиране на националната реклама. Защото Европа ни признава - от 6 -те отличия на Европейската асоциация тази година 4  са за България.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?