Със 100 километра в час вместо с 40 се е движел катастрофиралият вчера влак.
Вижте във видеоматериала прякото включване от мястото на катастрофата на Иво Никодимов. Влакът е навлязъл в гаровото пространство при семафор, който свети жълто и зелено, тоест означава, че скоросттта трябва да е 40 километра, но той навлиза със 110 километра в час, каза и Иво Никодимов от мястото на катастрофата. Намалява скоростта до 100 километра, когато навлиза в стрелката, която е била ориентирана направо и дерайлира с 98 километра в час.Милчо Ламбрев, генерален директор на НКЖИ: Сега, по наши данни, които имаме, се предполага, че помощник машинистът е карал влака. Той бешe в болница и не знам дали вече са го освободили. - А предполагаемата причина за тази висока скорост? - Не можем да отговорим. Това машинистът може да каже защо се се движили с такава скорост. Ние нямаме идея просто. Всички наши съоръжения показват, че е трябвало да се движи с 40 километра за да влезе в отклонението, но лентата доказва, че в момента скоростта е около 100 километра.
Мария,пострадала при катастрофата: Пак тропна за втори път и се раздруса наляво влакът... И в следващия миг вагонът се обърна и аз се търкулнах и останах между вратата и седалките и се разтвориха и тази ми ръка остана и се залости между железата... То стана паника страхотна. Отвсякъде се вика "помощ, помощ"
Помощник-машинистът на този етап не може все още нито да дава показания пред резследващите, нито пък желае да разговаря с медиите, той е в изключително тежко психическо състояние освен нараняванията, които има, каза още Иво Никодимов. Най-тежко пострадала при катастрофата е началничката на влака. По-леко пострадали са три пътнички на влака.пострадала при катастрофата: Уж счупено нямам, но не знам... Не мога да мърдам, боли ме много