ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Над 2 млн. лева са щетите от катастрофата край Калояновец

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:16 мин.
У нас

Дни след влаковия  инцидент края  Калояновец все още не е ясно защо се случи трагедията.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Дни след влаковия  инцидент края  Калояновец все още не е ясно защо се случи трагедията. Според  транспортния  министър причината е превишена скорост, но имало  и субективен фактор. Папазов е разпоредил нова проверка за безопасността на всички локомотиви и вагони в БДЖ. Колеги на загиналия машинист  пък, настояват за независима проверка, както и да се установи дали двамата машинисти са имали натрупани часове извънреден труд. Помощник-машинистът от катастрофиралия влак днес напусна  болницата - направил го е по собствено желание, в инвалидна количка и с полицейска охрана. Загиналият машинист Венко Тодоров е имал 53 часа извънреден труд за последните 6 месеца, което според синдикалистите отговаря на допустимите норми. Освен това преди месец той ползвал платен отпуск. Помощникът му Христо Теляшев, който е управлявал дерайлиралия влак, е постъпил в звеното "Пътнически превози" в началото на този месец и затова не е имал извънредни часове. Преди това той е работил на товарни композиции. Според  министъра на транспорта причината за тежкия инцидент е превишена скорост, но има и субективен фактор. БНТ: - Самите машинисти имали ли са всички необходими документи, които да показват в коя част на трасето са, с каква скорост и как трябва да се движи влаковата композиция? Данаил Папазов, министър на транспорта: - Това в момента не мога да го кажа със 100 % сигурност, въпреки че процедурата която е по системата на качество на БДЖ изисква да има такава. Министър Папазов беше категоричен, че трасето, на което стана инцидента, е най-новото у нас и е построено по всички европейски изисквания ,с автоматична система за сигнализация и измерване скоростта на движение. Според железничарския синдикат обаче  автоматичната система за сигнализация на локомотива в участъка Пловдив - Стара Загора е давала дефекти още от началото на нейното внедряване през 2000 година.
Димитър Гергов, председател на синдикат на Локомотивно депо Пловдив: Има сигнализация, но не навсякъде работи. От десет междугария работят четири. Само след няколко месеца да се слагат ограничения на скоростта от 120 на 80 за мен не е нормално. Значи има някакъв проблем по трасето.
Загиналият машинист е бил сред най-опитните в пловдивското депо, категорични са колегите му. В подкрепа на жена му и двете му малки деца те организират дарителска кампания чрез банкова сметка и благотворителни кутии по гарите.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?