Да бъдат въведени индивидуални договори между абонати и ВиК дружества - това поискаха граждански организации по време на днешното заседание на ДКЕВР.
От бранша, обаче се възпротивиха на идеята, а регулаторът прогнозира,че това не може да стане по- рано от две години. На заседанието баха обсъдени и общите условия за предоставяне на ВиК услугата.
Надвзетите от ВиК пари за студена вода ще бъдат възстановявани на потребителите с начислена лихва. Ако има разлика от 20% между показанията на общия водомер и индивидуалните, то ВИК-фирмата до 7 дни трябва да уведоми етажната собственост. Разликата обаче ще бъде платена от абонатите, като се разпредели върху броя членове на домакинство. Гражданските организации се обявиха против, а ДКЕВР обясни, че проблемът не е на ВиК, а на неизрядните клиенти.
Огнян Винаров - „Граждански контрол": Разликата между сбора от отчета на индивидуалните водомери и общия водомер, трябва да се сключи договор с етажните собствености и се плаща от нея, а не да се разпределя, да се разхвърля към сметките на всички абонати. Това е абсолютно своеволие.
Милеан Миланова- член на ДКЕВР: Къде се получават тези разлики, ако трябва да ви кажем. На първо място това са имотите, които заявяват необитаемост, а на практика се обитават.
Според гражданските организации общите условия дискриминират потребители и поискаха вместо тях индивидуални договори. От ВиК- бранша контрираха, че това би повишило разходите им.
Огнян Винаров - „Граждански контрол": Без индивидуални договори не може да има общи условия, които да заместват индивидуалните договори. Общите условия, както при мобилните оператори са приложение към индивидуалните договори.
Иван Иванов -председател на Българска асоциация по водите: Представете си ако има личен договор с всеки отделен клиент, каква администрация ще означава това. Само Софийска вода има над 1 млн. клиенти. Това означава да се подписват договори с по 5 страници, да не говорим за екологичния аспект.
На 11 август ДКЕВР ще реши дали да утвърди общите условия на ВиК операторите.