Компанията "Железопътна инфраструктура" изгражда нова система по линията София - Свиленград, която да намали риска от тежки железопътни инциденти, като този на гара Калояновец преди месец.
Красимир Папукчийски, зам.-ръководител на проекта: "Става въпрос за съоръжения, които са монтирани по жп инфраструктурата, които подават информация към оборудването на локомотивния машинист и му казват - следващият сигнал е отворен за скорост 160 км. или за скорост 100 км. Или - следващият сигнал е затворен, предприемете действие за спиране."Ако машинистът не реагира, системата отчита проблем. Диспечерите и ръководителите движение поемат управлението на влака - дистанционно.
д-р Гюнтер Виртюмър, управител на фирмата-изпълнител: "Когато човек превиши скоростта, ще има автоматична операция на спирачките. - Ще спре влакът. - Ще спре влакът автоматично, за да не мине през червен сигнал."На Централна гара „София" ще е диспечерският център за контрол на движението на влаковете. В Пловдив е вторият, който сега контролира частично изградената система по линията Пловдив - Димитровград.
Виктор Тодоров, отговорник за тестовете на системата: "Диспечерът ще разбира абсолютно всичко за местоположението на влаковете, за състоянието на елементите на осигурителната техника. Съответно съобщения за грешки, повреди, аларми."Системата ще влезе в експлоатация догодина. Така цялата линия София - Свиленград, основният транспортен коридор за пътници и стоки от Европа към Близкия Изток, ще е най-безопасната в България. Планът на Националната железопътна компания е системата за контрол да заработи и по линиите Видин - София и Русе - Варна.