30 нови автобуса на природен газ тръгват по най-дългата линия в София - 111. Старите по тази линия ще бъдат изцяло подновени с екологични, със стандарт Евро 6. Догодина още 102 автобуса на газ ще обновят автопарка на столицата. Планирано е и увеличение на заплащането на водачите на автобуси, каза кметът на София. Йорданка Фандъкова коментира и проблема от снощи при строежа на метрото на булевард "Евлоги Георгиев".
Целта на общината е средната възраст на автобусите в София догодина да е около 6 години. Подновяването трябва да привлече повече хора в градския транспорт и така да се намалят задръстванията. Новите турски автобуси са с най-високия еко-стандарт.
Йорданка Фандъкова, кмет на София: Евро 6 са автобусите, нископодови, с климатизация, с видеонаблюдение, възможност за зареждане на телефон, безжичен интернет.
Освен модерен, за да стане предпочитан, градският транспорт трябва и да е бърз. Затова ,лед преасфалтирането на бул. "България" през лятото, крайната дяснa лента беше обособена за автобуси. Шофьорите по линията очакват подобни промени и на другите булеварди в София.
Владимир Цветанов, шофьор на автобус по линия 64: В момента автобусите на закъсняват както преди. Има нарушители, сега как ги санкционират органите това е друго нещо. Но тази бус лента наистина е много удобна. Това е доказана и в други градове се прави, даже съм чувал, че в някои градове две ленти да има в едната посока, едната е бус лента.
Във връзка с бетоновата пяна, която тази нощ изби на бул. "Евлоги Георгиев", кметът на София благодари на аварийните екипи за бързата реакция.
Йорданка Фандъкова, кмет на София: Всъщност не става дума за авария, случвало се и друг път. Пяната, която се пуска под налягане под тунелопробиваната машина си е намерила някакъв стар път.
Още през нощта движението по бул. "Евлоги Георгиев" беше възстановено.