Как ще се прилага новият Закон за движение по пътищата и какви са очакванията за ефекта на новите по-солени санкции - на общините и на гражданите?.
Зафир Заков, Транспортна комисия СО: Категорично няма никакви намеси на частни интереси. Става въпрос за общински дружества, само и единствено. Това доколко и как ще отиват парите един е органът на местна власт, който определя това и това с общинските съвети към съответните общини.В Пловдив само за три години печалбата на общинското предприятие "Паркиране и репатриране" е 10 милиона лева. Категорични са, че няма да има концесии от частни фирми.
Инж.Александър Държиков, заместник-кмет на Пловдив "Обществен ред и транспорт": Общината трябва да извършва тези дейности и всички средства трябва да влизат в общинския бюджет. Така е по-добре, защото се извършва контрол върху съответните суми, които постъпват.Що се отнася до драстичните глоби за неправилно паркиране, приети от парламента днес,Община Варна е сред инициаторите на промените. Още миналата година те са скочили значително,стигали дори и до 800 лв.
Тодор Иванов, зам.-кмет на община Варна: Направихме го с цел да дисциплинираме водачите на МПС, най-после да започна да спазват Закона за движение по пътищата.В София проблемът с паркирането върху зелени площи се задълбочава. В ж.к. "Младост" хората признават, че местата не стигат. Проблемът се задълбочава и от строителния бум. Макар новите блокове да имат паркоместа, то рядко хората купуват.
Златка Томева, брокер: Много купувачи, които имат възможност да закупят апартамент в нова кооперация просто не има стигат парите да купят и паркомясто.Обикновено цените на едно място започват от 7 000 и стигат до 10 000 евро.