Тенденция към намаляване на жалбите срещу мобилните оператори отчете председателят на Комисията за регулиране на съобщенията д-р Веселин Божков. До 31 август тази година са получени над 1850 жалби. През 2010 година Комисията е получила над 4900 сигнала, а в периода 2011-2012 жалбите са надхвърляли 5 хиляди.
Минимум 60% от тези жалби са основателни, отчете Божков.
В последно време гражданите най-много се оплакват от услуги, които операторите предлагат, а не могат да ги предоставят. Става въпрос за мобилен интернет и мобилна телевизия. Комисията е направила съответните проверки и е санкционирала съответните нарушения.
Други често срещани проблеми са отказът на предоставяне на фактури, нежеланите есемеси и предплатените услуги.
За потребителите, които желаят да прехвърлят номера си към друг оператор, Божков обясни, че по нормативни документи преносимостта трябва да стане в рамките на два дни. Комисията вече налага по 60 хиляди лева санкция за отказан пренесен номер или нарушаване на процедурата за преносимост на номерата.
Веселин Божков - председател на Комисията за регулиране на съобщенията: Нито един оператор няма право да ви откаже, дори вие да имате задължения, дори да сте взели устройство, за което дължите такси. Задължението за таксите не е основание за отказ за преносимост. За съжаление, обаче, операторите се опитват или да продължат времето на преносимост, или да създадат административни мерки. В началото ние бяхме определили по-малки санкции, тъй като смятахме, че част от проблемите са статистически или чисто технически от непознаване на самата нормативна база. Но 30-40 жалби от началото на годината за мен са сериозни, затова съм наложил по 60 хиляди лева санкция за оператора, който е отказал преносимост на номерата.
От началото на процеса на преносимост на номерата има пренесени над 1 милион и 200 хиляди, което е една добра услуга и една добра динамика, отчете още Божков.
Още за проблемите, които стоят пред Комисията за регулиране на съобщенията, вижте във видеото.