Ремонтът на дясната тръба на тунела Витиня на автомагистрала "Хемус" ще бъде удължен до пролетта. Причината е твърде тежкото му състояние. Това стана ясно при съвместната инспекция на ремонтните дейности на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и изпълнителният директор на Агенция "Пътна инфраструктура Лазар Лазаров.
Построен преди 30 години, а не е ремонтиран нито веднъж. Тунелът "Витиня" трябваше да бъде реновиран основно до края на декември. След започване на строителните работи обаче техническият екип установява, че състоянието му е много по-лошо отколкото са предполагали. По документи например трябвало да има армировка в бетона, тя обаче напълно липсва.
Калин Калчев - главен проектант: Това е носещата облицовка, първичната и вторичната, на тунела. Ето вижте какво е, това не е само тука, това е и там.;
Липсват и дренажните системи. Било е въпрос на време върху преминаващите автомобили да започнат да падат скални късове. Затова сега предвиденото време за ремонт почти ще се удвои. Това ще струва допълнително между 4 и 6 милиона лева.
Лиляна Павлова - министър на регионалното развитие и благоустройството: Ще ни трябва от тук нататък поне между 6 и 9 месеца, за да сме сигурни, че ще изпълним всичко, а не само да замажем нещата и да си отворим нов проблем след година-две.
До дни предстои да започне и ремонтът на тунел "Ечемишка". Не е изключено и там срокът да бъде удължен.
                                            
                    
                        За пета поредна година бяха връчени годишните награди „Импулс“ за български танцьори
                    
                    
                                            
                    
                        В търсене на справедливост: Близки на загинал моторист излязоха на протест в Пловдив
                    
                    
                                            
                    
                        Заради промените в климата пчелите в България са намалели драстично в последните години
                    
                    
                                            
                    
                        2 години след като Хърватия прие единната валута: Какъв е животът с евро
                    
                    
                                            
                    
                        Затвориха "Дунав мост" между Русе и Гюргево - кои са алтернативните маршрути