НОВИНИ

При договор с Полша Русия ще спре да обслужва българските МиГ-ове

Русия ще спре да обслужва българските самолети МиГ-29, ако България подпише договор за модернизация на самолетите с Полша.

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
20:51, 16.10.2015
Чете се за: 01:27 мин.
Икономика
Русия ще спре да обслужва българските самолети МиГ-29, ако България подпише договор за модернизация на самолетите с Полша. Това заяви генералният директор на Руската самолетостроителна корпорация "МиГ" Сергей Коротков. По думите му, това поставя под огромна въпросителна правомерността на по-нататъшното използване на машините. Полша, от своя страна, е категорична, че не извършва ремонт на двигателите, а ги усъвършенства и удължава живота им със собствени резервни части. А за това няма нужда нито от лиценз, нито от руско разрешение. Дни след като Полша увери, че може да удължи живота на нашите двигатели, Русия обяви, че поляците нямат нито лиценз, нито техническата документация за това. В спора на термини руснаците настояват, че българските двигатели ще бъдат "ремонтирани", а поляците говорят за "удължаване на живота". Думите ще се окажат важни при евентуален съдебен спор.
Лешак Валчак, директор на "Войскове заклади лотниче": И българските, и полските ВВС вече са на друг етап. Ние всъщност вече усъвършенстваме двигателите, а не ги ремонтираме. Нашата страна просто е в състояние да предложи помощ на България в рамките на модернизацията.
Руснаците твърдят, че могат да удължат живота на двигателите ни двойно в сравнение с поляците, и то при доста по-изгодни икономически условия. Полша се ангажира с 350 летателни часа за 1 милион и 23 хиляди евро на двигател. Руската цена не е ясна. На критиката, че нямат лиценз, поляците отговарят еднозначно:
Збигнев Матушак, директор "Производство и сервиз" в завода: Преди 20 години, когато започнахме с ремонта на нашите двигатели, ние се стараехме да си изработим документацията и да имаме свои резервни части. След това, в рамките вече на сътрудничеството в НАТО, започнахме да внедряваме наши нови модификации, нова техника в старата система. Всичко, което правим днес, е наше собствено дело.
За да не чака България 5 месеца, докато станат готови първите от общо шест двигателя, поляците ще ни предоставят два, за да продължим с охраната на небето ни.
Бригаден генерал Влоджимирж Новак, началник "Департамент по въоръженията"  в МО:  След като шестте двигателя са напълно способни, ние ще изпратим в България четири. И ще ползваме два български двигателя - толкова, колкото Вие сте ползвали двата наши.
За модернизацията поляците дават 200 летателни часа гаранция.
Яцел Крол, маркетинг директор на "Войскове заклади лотниче" №4  Варшава: След този тест ние изготвяме доклад с резултатите и опис как са минали тестовете. Докладът се прикрепва към цялата документация на двигателя. Когато сме готови, сравняваме резултатите.
РСК въпреки всичко се закани да оспори правомерността на споразумението между България и Полша. Означава ли това, че ще се стигне до съд, ще видим.
Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още Икономика

Топ 24
Най-четени
След инцидента при Средец - първи данни от разследването
След инцидента при Средец - първи данни от разследването
ЕС се споразумя с Турция Анкара да възпира мигрантите
ЕС се споразумя с Турция Анкара да възпира мигрантите