Русия ще спре да обслужва българските самолети МиГ-29, ако България подпише договор за модернизация на самолетите с Полша.
Лешак Валчак, директор на "Войскове заклади лотниче": И българските, и полските ВВС вече са на друг етап. Ние всъщност вече усъвършенстваме двигателите, а не ги ремонтираме. Нашата страна просто е в състояние да предложи помощ на България в рамките на модернизацията.Руснаците твърдят, че могат да удължат живота на двигателите ни двойно в сравнение с поляците, и то при доста по-изгодни икономически условия. Полша се ангажира с 350 летателни часа за 1 милион и 23 хиляди евро на двигател. Руската цена не е ясна. На критиката, че нямат лиценз, поляците отговарят еднозначно:
Збигнев Матушак, директор "Производство и сервиз" в завода: Преди 20 години, когато започнахме с ремонта на нашите двигатели, ние се стараехме да си изработим документацията и да имаме свои резервни части. След това, в рамките вече на сътрудничеството в НАТО, започнахме да внедряваме наши нови модификации, нова техника в старата система. Всичко, което правим днес, е наше собствено дело.За да не чака България 5 месеца, докато станат готови първите от общо шест двигателя, поляците ще ни предоставят два, за да продължим с охраната на небето ни.
Бригаден генерал Влоджимирж Новак, началник "Департамент по въоръженията" в МО: След като шестте двигателя са напълно способни, ние ще изпратим в България четири. И ще ползваме два български двигателя - толкова, колкото Вие сте ползвали двата наши.За модернизацията поляците дават 200 летателни часа гаранция.
Яцел Крол, маркетинг директор на "Войскове заклади лотниче" №4 Варшава: След този тест ние изготвяме доклад с резултатите и опис как са минали тестовете. Докладът се прикрепва към цялата документация на двигателя. Когато сме готови, сравняваме резултатите.РСК въпреки всичко се закани да оспори правомерността на споразумението между България и Полша. Означава ли това, че ще се стигне до съд, ще видим.