ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

След хаоса в метро - ще има ли промяна в правилника на Метрополитена при аварии?

Чете се за: 01:41 мин.
У нас

Пътниците да бъдат информирани по-бързо при аварии в метрото. За това категорично ще настоява кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя смята да води разговори с Метрополитена за спешни промени в инструкциите. Според нея хората трябва да бъдат уведомявани за възникнал проблем в подземната железница 1 минута след установяването му. Реакцията на столичния кмет дойде, след като вчера повреда в контактната релса на метростанцията на Софийския университет блокира за часове част от движението под земята. Репортаж на Мина Пенкова.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Отстраняването на повредата отне на техниците близо 5 часа и малко преди 23 часа движението на метрото беше възстановено.

      Проблемът е възникнал на мястото, където мотрисата се свързва с токоснабдяването. Там тече изключително високо напрежение от 820 волта. Все още обаче не е ясно дали причината за аварията е по трасето, или е в резултат на повредена мотриса.

      Доста време след подадения сигнал за проблема хората са продължавали да влизат в метрото, въпреки че то вече не е работело. А малко след 7 вратите на метростанцията, на която аварира мотрисата, бяха затворени. Липсата на информация какво се случва и докога метрото няма да работи изнерви хората. Единственото, което можеха да разберат от поставените табели, е, че има технически проблем.

      БНТ: Хората пред метростанцията на Софийския университет например се информираха от нашия екип какво се случва и къде метрото се движи. Защо в продължение на часове нямаше информация на място?

      Александър Георгиев - заместник началник служба движение в столичния Метрополитен: Ами, не мисля, че в продължение на часове. От наша страна, ако мога така да ги обясня нещата - първото което е, на нас ни трябва техническо време да локализираме проблема. След този период от време ние подаваме коректна информация към всички граждани, ползващи услугите на Метрополитена.

      БНТ: Защо нямаше информация къде метрото се движи и къде то е спряно?

      Александър Георгиев - заместник началник служба движение в столичния Метрополитен: Ръководители движение, билетни касиерки - те са информирани, че метрото се движи в участък от - до. И идвайки граждани да ползват нашите услуги още на билетната каса бива им сведена такава информация.

      БНТ: Но те бяха затворени малко след 7?

      Александър Георгиев - заместник началник служба движение в столичния Метрополитен: Да, но разберете вие, че това е нашият участък, в който ние имаме технически проблем и реално ние там движение не можем да извършваме.

      БНТ: Нямаше човек на място, който да каже на тези хора - качете се от станция "Сердика", ако пътувате за "Люлин".

      Александър Георгиев - заместник началник служба движение в столичния Метрополитен: Не мога да кажа нищо по този въпрос. Мисля, че тепърва ще е една тема, върху която ще разискваме, ще анализираме и ще се стремим към предлагането на максимално точна и бърза информация към всички граждани и гости на столицата.

      Кметът на София Йорданка Фандъкова настоява за промени в правилника - така, че пътниците да бъдат уведомявани по-бързо при извънредни ситуации.

      Йорданка Фандъкова - кмет на Столична община: Първата задача, разбира се е машинистът да информира диспечера, защото трябва да се предприемат незабавни мерки по откриването на причината и отстраняването й, но веднага след това следва да се информират пътниците, дори спирането да е за минута, две. Защото това също причинява стрес - тази обстановка, когато е в тунела. Необходимо е за мен още в първата минута да се информира.

      От Метрополитена казаха, че всички пътници, които са си взели билет напразно, могат да си възстановят сумата, като представят билета на касата, от която са го купили. Разбира се, ако не са го хвърлили, ядосани от липсата на информация.

      Свързани статии:

      Фандъкова ще изисква по-бързо информиране на пътниците при аварии в метрото
      Фандъкова ще изисква по-бързо информиране на пътниците при аварии в метрото
      Има какво да се желае по отношение на информирането на пътници при аварии в метрото. Говорих с началника по експлоатацията на метрото и поисках промяна в инструкциите за по-бърза информираност на пътниците при проблеми. Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова в коментар на вчерашната авария в метрото, която наложи спиране на електричеството между станциите "Сердика" и "Младост 1", заради счупена контактна релса.
      Чете се за: 00:11 мин.
      Метрото спря в час пик заради повредена мотриса
      Метрото спря в час пик заради повредена мотриса
      Авария на една от мотрисите в столичното метро предизвика хаос и притеснения сред пътниците в час пик. Движението на метрото беше преустановено от Младост към центъра и обратно. Повредата в контактната система на мотрисата се оказа по-сериозна от предварителните очаквания на експертите, заради което метрото беше спряно до края на деня. От Столичната община пуснаха автобуси по маршрута от метростанция "Сердика" до станция "Младост 1". Автобусите ще се движат до полунощ.
      Чете се за: 00:47 мин.
      Хаос в софийското метро
      Хаос в софийското метро
      Технически проблем между спирките на Софийския университет и Сердика блокира десетки хора в метрото, съобщи репортерът на "По света и у нас" Тихомир Игнатов. След повреда една от мотрисите се наложи да спре на станцията на Софийския университет.
      Чете се за: 00:18 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?