ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

​Автобусните превозвачи са в стачна готовност

Чете се за: 01:19 мин.
У нас

Причината е изграждането на тол системата за платено преминаване по пътищата на страната, която трябва да заработи от 2018 г. Според превозвачите предложените цени на километър изминато разстояние са прекалено високи. От бранша прогнозират, че са възможни фалити на фирми, както и повишение на цените на билетите.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Новият модел за платено преминаване по пътищата предвижда тол такси за всички превозни средства с тегло над 3.5 тона. Те ще плащат за изминато разстояние, а не както е в момента винетен стикер. За леките коли и микробуси до 3.5 тона се въвежда електронна винетка.

След въвеждане на новата система платените пътища в страната ще бъдат малко над 16 хиляди километра или близо 80% от всички пътища. Доклад на Световната банка предлага три ценови варианта - 0.12, 0.20 или 0.26 лв. на километър.

Автобусните превозвачи изчисляват, че тол таксите за отиване и връщане до Бургас на един автобус ще струват 100 лв, което означавало, че близо 15% от оборота на фирмите щял да отива за пътни такси.

Галя Топалова е председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България: Това означава, че ние трябва да минем или в сив сектор, или да прекратим тази дейност до 2018 г. Или трябва да увеличим билетите, което ще бъде нещо много драстично.

От Националното сдружение на автобусните превозвачи заявиха, че транспортният бранш е в готовност за протести от другата седмица.

Галя Топалова е председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България: С когото разговарях вчера и онзи ден почти всички казаха, че искат да правят стачки. Това са над 50-60 000 ТИР-а, това са над 20 000 автобуса, фирмите са доста. Вариантите са много. Може да спрем да пътуваме. Примерно три дни стачка да се направи. Може да е символично.

От АПИ заявиха, че предложените цени от експертите на Световната банка са само примерни.

Инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура": Тези нива са, за да може да се докаже ефективността на системата.

БНТ: Тоест дали е рентабилна?

Инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура": Точно така. Ние като тръгнем да правим една система трябва да имаме някакви очаквания. Дали ще са толкова, дали ще са повече, колко ни е необходимо.

Решението каква ще бъде цената ще вземе парламентът.

Инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура": Към този момент не виждам повод за стачки поради факта, че нито са определени такси, нито са определени категории на превозните средства, които ще плащат тези такси. По никакъв начин не искаме условия, в които да им е застрашен бизнесът."

В сряда трябва да бъде обявена единната позиция на превозвачите. Те ще настояват и за по-сериозни мерки срещу разрастването на сивия сектор в бранша.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?