Високи информационни технологии, софтуерни приложения и автономност са акцентите в представените новости на международния автосалон в Детройт. До 24-ти януари са предвидени 40 премиери на водещи производители, очакват се 800 хиляди посетители.
Бързият възход на технологиите преобрази пазара на луксозни автомобили, който действаше досега на принципа "по-голямото е по-добро". Водещи производители вече тихомълком променят правилата. Новата Е-класа на Мерцедес идва с по-мощни чипове, по-добри камери, софтуер и сензори от по-скъпата Ес-Класа. Е-класата вече има дистанционно паркиране чрез приложение за смартфон, системи за избягване на препятствия и регулиране на скоростта в зависимост от пътните знаци.
Дитер Цетше, главен изпълнителен директор на "Даймлер-АГ": Това е първият сериен автомобил в света с технология за обмен на данни с други превозни средства на пътя и с инфраструктурата.
Чуват се и гласове, че консолидацията в бранша е неизбежна и големите компании губят пари, като не разработват заедно новите технологии.
Серджио Маркионе - главен изпълнителен директор на "Фиат-Крайслер": В преходния етап ще продължим да осигуряваме поотделно капитал за общо начинание, което може да бъде стандартизирано и използвано от всички по възможно най-евтин начин.
Рязкото поевтиняване на петрола доведе до рекордни продажби на автомобили в САЩ - 17,5 милиона бройки за 2015-а. Радостта е за местни и японски производители, докато германският им конкурент Фолксваген бележи спад в сянката с манитулираните дизелови емисии. В Детройт концернът се извини за Дизелгейт и обяви, че ще изкупи обратно повече от 100 хиляди коли в САЩ.