ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Билетната система на жп гарата в София създава неудобства

bnt avatar logo от Виктория Бояджиева
A+ A-
Чете се за: 01:01 мин.
У нас

В разгара на летния сезон, на Централната жп гара в София се извиват големи опашки от пътници всеки ден към обяд. Причината е, че тя все още не е снабдена с новата онлайн система за издаване на билети, а 71 гари в цялата страна вече работят с нея.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Минути преди обедната почивка на касиерката Ралица, пред гишето ѝ се струпват нетърпеливи пътници.

      Големи опашки ли се образуват?

      Ралица - касиер: Доста опашки! Гледаме да не се изнервяме, но понякога дори самите пътници и те наклаждат огъня.

      Проблемът се обостря през лятото, когато десетки се редят за билети до морето. Защото гарите във Варна и Бургас вече са въвели съвременната система на БДЖ, която показва в реално време заетите места. И когато в София някой поиска двупосочен билет, се оказва проблем.

      Калин Маринов - ръководител в отдел "Продажба и обслужване" в БДЖ: От гара София трябва да поискат свободна резервация от гарите Варна и Бургас. Това става по телефон.

      Отнема средно 5 минути. Но може и повече, ако отсреща са заети с нововъведението, което според пътници и служители, все още не е разработено добре. По думите им платформата е тромава и понякога дава отклонения. Маргарита например се опитала да купи на мъжа си билет за инвалид в първа група, но не успяла.

      Маргарита - пътник: Системата не давала и му дадоха пенсионерски. Въобще не знам. Сега тъкмо се двоумим как да си вземем тука билета.
      Ралица - касиер: По-бавничка е, но пък е добра.

      Платформата се внедрява от декември миналата година и вече работи на 71 гари у нас. Остават още 70, сред които и Централната жп гара. Очаква се това да стане в края на октомври.

      Калин Маринов - ръководител в отдел "Продажба и обслужване" в БДЖ: Тук все пак гара София е с най-голям пътникопоток и изисква повече подготовка и усилия и от наша страна, и от страна на разработчика, затова неслучайно сме я оставили на последно място.

      Амбицията е вбъдеще всички гари в реално време да могат да следят издаването на билети в цялата страна. Следващото предизвикателство по план е да се внедри системата и сред кондукторите чрез специални таблети. А до тогава ни остава да се заредим с търпение.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?