ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

"Черна кутия" може да записва курсовете на автобусите

Чете се за: 01:48 мин.
У нас

До два дни ще приключи проверката на катастрофиралия на АМ "Тракия" автобус, обяви транспортният министър Ивайло Московски. По думите му, фирмата е една от най-проверяваните с над 20 акта тази година, включително за проблеми, свързани с тахошайбите на някои от автобусите ѝ. От фирмата-собственик заявиха, че шофьорът носи отговорност да попълва вярно и да съхранява тахографския лист. От МВР и прокуратурата вече обявиха, че най-вероятната причина за инцидента е преумора на шофьора.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Все още това не е ясно. И се оказва, че само следствието и самият шофьор знаят това. Всички очакваме и резултатите от комплексната проверка на транспортната фирма, която Ивайло Московски назначи веднага след инцидента в понеделник вечерта. По думите му, досега фирмата е глобявана за нарушения, които са били такива, че не са изисквали отнемане на лиценза й. Московски е категоричен, че ако има нарушения за отнемане на лиценза на тази фирма, това ще бъде сторено.

      Ивайло Московски, министър на транспорта: Различен тип нарушения са, някои са свързани с тахографските шайби, някои са свързани с направленията, които имат по транспортен план да изпълняват, съответно не са изпълнявани коректно. И мисля, че глобите и актовете, които са съставени, са за около 10 000 лева. Специално водачът, който е бил в автобуса, е съвсем скоро назначен в компанията. По наши данни, на 20 септември е започнал работа, притежава необходимата квалификация.

      Самата фирма-превозвач заяви, че има само 1 акт, и то невлязъл в сила, а не 20 и допълниха, че...

      "Отговорността на дружество за тахографския лист се ограничава до контрол, отчитане и съхранение на същия от получаването му от шофьора на 28-мия ден след курса до 1 година." Останалото е отговорност на шофьора.
      
      И че "...в конкретния случай ние нямаме и не можем да имаме информация за това, дали тахографският лист е правилно попълнен и валидиран от шофьора, защото този курс не е завършил и цялата информация е в следствието". 
      

      Мажоритарният собственик на фирмата се оказа юридическо лице, а миноритарни собственици Светлозар Любенов и Ивайло Константинов.

      Ивайло Константинов, миноритарен собственик на фирмата-превозвач, член на Комисията по транспорт в НС: Бил ли е преуморен шофьорът на автобуса, взел ли е два курса, или не е? - Сериозно ли ме питате това нещо? Моля Ви, по-сериозно нещо да ме питате.

      Експерти предлагат всеки автобус, извършващ обществен превоз на пътници, да бъде оборудван с видеорегистратори. Това са камери, които се поставят на предното стъкло на автомобила и записват всичко, което се случва на пътя. Един вид "черна кутия" на автобуса. Така, според експертите, няма да има съмнения какво става на пътното платно.

      Владимир Тодоров, предс. на Асоциацията на пострадалите при катастрофи: Освен това има възможност за втора допълнителна камера, която да записва действията на шофьора, дали той заспива, дали се удрямва, дали се разсейва, дали говори по телефона, така че това ще бъде много полезно за превозни средства, които превозват хора и носят много голяма опасност за... - В чужбина има ли такива устройства? - В Русия са изключително популярни, но това не пречи и в България да ги въведем за обществения транспорт.

      Какво ще покаже проверката на ДАИ - ще видим.


      Все още се изясняват причините, довели до катастрофата на пътническия автобус, който се обърна на автомагистрала "Тракия". Според МВР, до инцидента най-вероятно се е стигнало заради умора на шофьора и загуба на управлението. Според собственика, на фирмата курсът е бил изряден. В хода на проверката вчера, обаче, стана ясно, че липсват данни за маршрута на превозното средство, защото тахошайбата е работела със стар лист на друг водач.

      Шофьорът на автобуса вече е освободен и е с повдигнато обвинение. При инцидента пострадаха 20 души. До два дни ще приключи проверката на ДАИ, обяви транспортният министър Ивайло Московски. По думите му, фирмата е една от най-проверяваните с над 20 акта тази година.

      Свързани статии:

      Какви са най-честите нарушения на фирмите превозвачи?
      Какви са най-честите нарушения на фирмите превозвачи?
      Най-честите нарушения при фирмите превозвачи са именно неспазване на почивките и работното време на шофьорите - сочат данните на Автомобилна администрация.
      Чете се за: 00:08 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?