Пет са тунелите на територията на Врачанска област по второкласния път за София през Искърското дефиле. Заради инцидента на магистрала "Хемус" близо седмица вече движението е отклонено по този обходен маршрут, което отново постави на дневен ред състоянието на тунелите по него. Наш екип провери безопасни ли са тези пътни съоръжения, през които ежедневно преминават хиляди превозни средства.
This is a modal window.
Тунелите през Искърското дефиле се строени преди 64 години. Заради липсата на хидроизолация в тях през зимата се образуват големи ледени висулки, които застрашават живота на пътниците, а бетонът се пука и пада. Преди 2 години тунелите бяха основно ремонтирани.
Иван Коцев, кмет на с. Люти брод: "След ремонта не мога да кажа, че са в отлично състояние, но са в много добро. Няма ги висулките, няма я водата, което обливаше сводовете и мога да кажа, че вече спокойно можем да се движим през тях".
Направения ремонт включва увеличаване на габарита на тунелите, бетонна облицовка на свода и хидроизалация. Нашата камера обаче видя, че вече са се появили първите пукнатини между каменната зидария и новия изолиращ слой.
Тежките камиони и засиления трафик съсипват и новоремонтирания път през дефилето, в който са инвестирани 23 милиона лева. По асфалта се появиха пропадания и дупки. Най-критичен е участъкът в село Ребърково, където пътят се пропука, заради вибрациите на моста, който не е предвиден за толкова тежък трафик. Местните обаче смятат, че не са виновни само ТИР-овете, а и качеството на ремонта.
Пътуващите по обходния маршрут са застрашени и от падащите камъни от скалите, които периодично затрудняват движението.