НОВИНИ

Достъпен ли е градският транспорт за всички?

Унизителният случай с отказана помощ на мъж в инвалидна количка от автобусен шофьор в София провокира нова вълна от дебата за достъпната среда. Още вчера Съюзът на инвалидите посочи в декларация, че нетолерантността към хората с увреждания е трайно явление, а труднодостъпната среда е в разрез с европейската уредба и практика. Екипът ни събра примери за пречките и решенията при достъпната среда за хората с увреждания.

Диана Тодорова
от Диана Тодорова
20:17, 19.08.2016
Чете се за: 01:19 мин.
У нас

С асансьора Нина успява да влезе в метростанция "Люлин". На перона виждаме релефна маркировка за слепите. Дотук добре. И влакчето идва - то обаче е с десетина сантиметра по-високо от нивото на перона - така пред количката изниква стъпало.

Нина Жишева: Аз, която имам силни ръце, здрави ръце, не мога да го преодолея това нещо.

От "Метрополитен София" обясниха, че прагчето между пода на мотрисата и перона не може да се изравни, защото гарантира безопасността на движението под земята. И ни изпратиха снимки, за да покажат, че такова стъпало има и в станциите в големи европейски градове

Красимир Коцев, Председател на Съюза на инвалидите: Продължава да има редица места, които са недостъпни, а забележете, на 1 януари 2007, когато България влезе в Европейския съюз, всички сгради с обществено предназначение, трябваше да са достъпни за хората с увреждания.

Нина Жишева: А освен влака, този асансьор, който сваля до метрото, до нивото на влакчетата, той е много неудобно направен, защото вратата, когато спре долу от вътрешната страна вратата се избута навън, а когато трябва да се кача от външната страна, трябва да я издърпам.

РУСЕ
В Русе едва 18 от 100-те автобуса и тролея са приспособени за трудноподвижни хора. Цял час Диян Господинов чака автобус с рампа, но такъв така и не мина.

Диян Господинов: Гадно е усещането и лошото е, че и в градове, които имат някакви наченки на малка или по-голяма достъпност на транспорта, го има тоя проблем.

БУРГАС
42 са обновените спирки в Бургас. Тротоарът там е висок точно 32 сантиметра, толкова, колкото е височината на борда на автобуса. Решение за по-ниските стари спирки са новите автобуси.

Руска Бояджиева, зам.-кмет "Европейски политики и околна среда": Освен вече станалите традиционни механични рампи, които ние имахме като изискване да бъдат осигурени за минимум втората врата, сега са осигурени и за втора, и за трета врата.

ПЛОВДИВ
Приспособеният градски транспорт сам по себе си не е достатъчен,първо трябва да можеш да стигнеш до тях - показателен е примерът от Пловдив. Фирмата, която държи най-много линии в града е оборудвала всичките си автобуси с платформи.

Наско Добрянов, ръководител градски превози: Много рядко на спирката да има инвалид с инвалидна количка и да се качи в автобуса. Много рядко това е, много.

БЛАГОЕВГРАД

В Благоевград досега не са подавани жалби заради отказ на съдействие от шофьорите. Тук половината от автобусите са пригодени за хора с увреждания.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Общината ще предлага минерална вода срещу заплащане
Общината ще предлага минерална вода срещу заплащане
Децата на  с. Бъзън влязоха отново в училището си
Децата на с. Бъзън влязоха отново в училището си