Това показва проучване, поръчано от фондация"Конрад Аденауер" на "Маркет линкс". То е проведено през декември. За целта на изследването за доверието в медиите са анализирани 40 000 новинарски материала и публикации на три телевизии, три онлайн медии и три вестника.
Според проучването малко над 65% от хората са дали отговор, че медиите са зависими или по-скоро зависими. Най-голямо доверие обаче все още получават телевизиите като източник на информация за политически събития. А онлайн медиите стават все по-предпочитани.
Друго проучване проведено от април до края на годината показва, че през миналата година премиерът Борисов е най-споменаваната личност в медиите.
Горещата тема за европейската криза с бежанците според проучването е представена в българските медии предимно неутрално.
След медийния анализ остана изводът, че на фона на намаляващото доверие в медиите и през 2015-та не бяха направени промени в медийното законодателство, което отдавна се нуждае от обновяване.