Шест длъжности лица от Агенция "Пътна инфраструктура" са обвинени за инцидента в тунел "Ечемишка", при който през февруари миналата година загина жена, след като част от осветлението се срина върху нейния автомобил. Безопасни ли са българските тунели и как се поддържат - гост по темата в Сутрешния блок на БНТ1 беше инж. Ясен Ишев от Научно-техническият съюз по транспорта.
This is a modal window.
Според него, понасянето на отговорност няма да се размине с многото обвиняеми, тъй като именно тези длъжностни лица са отговаряли за поддържането на тунелите и е логично те да отговарят за случилото се в "Ечемишка".
Инж. Ясен Ишев: 35 са тунелите в България, от които 11 двойни по магистралите с дължина около 6 км. През 2007 г. работна група изготви наредба за минималните изисквания за безопасност. В нея беше оказано че до 2014 г . те трябва да бъдат приведени по европейски изисквания и за някои започнаха ремонтни работи, но поради липса на средства се стигна до закъснение и за съжаление се случи този инцидент.
Експертът е категоричен, че към този момент "Ечемишка" и "Витиня" са приведени в тези минимални изисквания и вече са в много добро състояние.
Инж. Ясен Ишев: Няма особено опасни тунели у нас, тези тежки конструкции в "Ечемишка" и "Витиня" вече са премахнати и няма опасност.
Вижте целия разговор във видеото!