Вече четвърти месец продължава строежът на най- дългия тунел в България - "Железница", който е част от Лот 3.1 на АМ "Струма". Тунелът ще бъде изграден по нов австрийски метод, по който вече са построени обекти в цяла Европа. За първи път камера на БНТ влезе в една от двете тръби на съоръжението, за да провери на място изпълнението на обекта.
Около двеста метра са прокопани от двете страни на тръбите в тунел Железница. Средно на денонощие с багер фирмата изпълнител на обекта пробива по 7-8 метра, благодарение на новия австрийски метод, по който се работи 24 часа, без почивен ден.
Инж. Красимир Найденов, ръководител на проекта: Не се използва изпреварваща галерия, а се прокопава по целия периметър в порядъка на метър метър и половина до два на денонощие и веднага се изпълнява първичната облицовка. С крепежни елементи и първичен бетон се изпълнява това дейностите.
Тунелът е с дължина 2280 метра, като включва и обслужващ път на южния портал. Работи се в момента от двете посоки и в двете тръби, като изпълнението от юг е на 260 метра а от север на 120 метра.
Уникалното за България съоръжение има своите екстри. Система за пожаро известяване, собствена вентилационна система две транспортни и три пешеходни връзки между двете тръби както и хеликоптерна площадка.
Целият участък е с дължина 4.4 километра като е разделен на три подучастъка. Първият е с дължина 720 метра, от които 540 метра е мостово съоръжение.
Инж. Красимир Найденов, ръководител на проекта: Може да се каже че иновация за мостовото строителство в България, тъй като се изпълнява по метода на двутактовото избутване. Което е световна практика от 1962 година но за територията на страната е първо такова изпълнение. Този методи се характеризира с изготвяне на работна площадка.
Това мостово съоръжение преодолява шест препятствия, река Струма, път е-79, ЖП линия съществуваща и една бъдеща, четвъртокласния общински път и обслужващ път. Тунел "Железница" тpябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялoтo трасе на магистрала „Струма" до Керсненското дефиле.